فروش دام زنده بیش از ۱۷۵ هزار تومان در ایام تاسوعا و عاشورا گران‌فروشی است

رییس شورای تامین دام کشور گفت: حداکثر قیمت دام زنده برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی کیلویی ۱۷۵‌هزار تومان و نرخ‌های بیش از این گران‌فروشی است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «منصور پوریان» روز چهارشنبه درباره وضعیت بازار دام زنده و عرضه آن با قیمت ۲۰۰ هزار تومان، افزود: اکنون قیمت واقعی دام زنده برای تاسوعا و عاشورا؛ بره نر ۴۰ کیلویی ۱۷۵ هزار تومان و بره نر ۵۰ کیلوگرمی به بالا ۱۷۰ هزار تومان است.

رییس شورای تامین دام کشور تصریح‌کرد: بر همین اساس قیمت سایر دام‌های گوسفندی از جمله گوسفند ماده، میش و بز با نرخ‌هایی پایین تر از ۱۶۰ هزار تومان باید به فروش برسد.

وی گفت: دامدار، دام درجه یک و کیفی خود را درب واحدهای تولیدی به قیمت کیلویی ۱۶۰ هزار تومان می فروشد و آنچه در بازار دیده می شود دلال بازی چوب‌دارها و میدان‌داران است که قیمت ها را بالاتر از آنچه که باید عرضه می کنند.

این مقام صنفی اضافه‌کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت دام زنده و رکود بازار دام، خرید و فروش به صورت توافقی انجام می شود و بالاتر از این قیمت ها از منطق و واقعیت های بازار تبعیت نمی کند.

وی افزود: به‌طور قطع قیمت دام زنده بیش از نرخ ۱۷۵ هزار تومان در این ایام که با افزایش تقاضا روبه‌رو هستیم، گران‌فروشی محسوب می‌شود.

کد خبر 65435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =