رشد ۲۴درصدی تولید جوجه یک‌روزه در کشور از ابتدای امسال

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: تولید جوجه یک‌روزه در فروردین ۱۰۷میلیون جوجه، اردیبهشت ۱۱۳میلیون، خرداد ۱۲۵میلیون و ۵۰۰هزار، و تیرماه ۱۳۳میلیون بود که با اعلام پشتیبانی خرید، می‌توان به افزایش این روند امیدوار بود.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، محمدرضا صدیق پور اظهار داشت: در جلسه قرارگاه امنیت غذایی معاونت توسعه بازرگانی مصوب شد با توزیع روزانه سویا بخشی از مطالبات ماه‌های گذشته وصول و اطمینان خاطری در تولید جوجه‌ریزی به‌وجود آید.

وی افزود: توزیع روزانه ۱۴ هزار تن سویا قابل ملاحظه و بیشتر از میزان مصرف ماهانه است ولی با توجه به تأخیر در تأمین ارز ماه‌های قبلی این روند کند شده بود که با پیگیری وزارت جهاد و بانک مرکزی و قرارگاه امنیت غذایی، مسئله به سرانجام رسید که امیدواریم در تأمین نهاده‌ها و تولید مثمرثمر باشد.

صدیق‌پور گفت: شرایط سختی بر واحدهای تولید جوجه حاکم است و اگر به‌موقع رسیدگی انجام نشود شرایط پایان سال گذشته تکرار خواهد شد و همکاران ما نمی‌توانند به کار ادامه دهند.

وی با یادآوری شرایط سخت سال گذشته بیان داشت: با پیگیری‌های وزیر جدید و برگزاری جلسات متعدد روزانه مشکلات در حال رفع شدن است به‌طوری که تولیدات در فروردین ۱۰۷ میلیون جوجه، اردیبهشت ۱۱۳ میلیون، خرداد ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار، تیرماه ۱۳۳ میلیون روند افزایشی داشته است (رشد ۲۴درصدی از ابتدای سال) که با اعلام پشتیبانی خرید، می‌توان به افزایش این روند امیدوار بود.

صدیق‌پور ابراز امیدواری کرد که از تجربه سال گذشته درس بگیریم و به واردات سامان ببخشیم چون تولیدکنندگان علی‌رغم همه مشکلات پای‌کار هستند و سفره ۸هزارتنی روزانه مردم را تأمین می‌کنند؛ فقط نیازمند مدیریت و حمایت بیشتر نهادهای مسئول هستند.

وی مشکل تأمین نهاده سویا را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری‌های بین‌دستگاهی و تأمین به‌موقع ارز و سامان‌بخشی به واردات دو نهاده مهم سویا و ذرت، از تولیدکنندگان حمایت شود.

کد خبر 65497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =