جزئیات واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه امسال

میزان واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه سال جاری به ۷ میلیون و۳۵۲ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، میزان واردات ۱۴ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه سال جاری به ۷ میلیون و۳۵۲ هزار تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار رسید.

این میزان کالاهای اساسی وارداتی در این مدت که طی ۴ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه انجام گرفت به لحاظ وزن ۱.۵۷ درصد و از حیث ارزش ۶.۲۱ درصد کاهش داشته است.

این گزارش در خصوص بیشترین میزان کالاهای اساسی وارداتی به کشور در ۴ ماهه سال جاری به لحاظ ارزش نیز می‌افزاید: در این مدت ذرت با یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۷۰۷ میلیون دلار، برنج ۶۰۱ میلیون دلار و گندم با ۵۲۵ میلیون دلار، ۵ قلم اول واردات را در بین ۱۴ قلم کالاهای اساسی وارداتی به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش، پس از ۵ قلم اول کالاهای اساسی وارداتی؛ جو، شکر خام، چای خشک، حبوبات، گوشت قرمز سرد سنگین، کنجاله سویا، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت مرغ و تخم مرغ به ترتیب بیشترین میزان را به لحاظ ارزش دارا بودند.

این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش از حیث ارزش بین ۱۴ قلم کالاهای اساسی در ۴ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت بیشترین افزایش در بین کالاهای اساسی وارداتی به گوشت قرمز سبک گرم و جو اختصاص داشت که به ترتیب ۴۱۱ و ۱۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 65567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =