صادرات کالا به ۴۲ کشور از گمرکات بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری کالا از گمرکات این استان به ۴۲ کشور خبر داد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، به گفته علی سلیمانی، این میزان صادرات در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴ درصدی دارد.

وی افزود: در این مدت ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به مقصد بیش از ۴۲ کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر محموله‌های صادراتی در ۴ ماه نخست امسال را شامل محصولات پتروشیمی، انواع تولیدات حوزه شیلات، آبزیان، میعانات گازی، سیمان، مواد معدنی سبزیجات و صیفی‌جات اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۷۰ هزار تن مواد معدنی به ارزش ۲۱ میلیون دلار صادر شده و صادرات میگو پرورشی در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش یافته است.

وی توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از راهبردهای رشد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین کالاها در ۴ ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر به چین، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تایلند و کشورهای آفریقایی صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر، با اشاره به افزایش خدمات گمرکی در استان، اظهار داشت: ۱۴ گمرک در مناطق مختلف استان بوشهر فعال است که خدمات لازم به فعالان اقتصادی و بازرگانان ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: گمرکات استان بوشهر در اقتصاد کشور نقش مهم و اثرگذاری دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد صادرات کشور از گمرکات این استان انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر از مثبت بودن تراز تجاری استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در ۴ ماه نخست امسال ۱۷۲ هزار تن کالا وارداتی به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و با افزایش صادرات غیرنفتی در برابر واردات کالا تراز تجاری استان بوشهر در ۴ ماه امسال مثبت ثبت شده است.

سلیمانی بیشترین محموله‌های وارداتی را شامل لاستیک، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاهی، ماشین‌های راهسازی و میوه‌های گرمسیری از جمله موز و آناناس دانست و گفت: این محموله‌ها از امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هند، ژاپن، ترکیه و روسیه وارد و از طریق گمرکات استان در کوتاه‌ترین زمان ترخیص شده است.

کد خبر 65575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =