دستور رییس‌جمهور در حمایت از صنایع بورسی

وزیر امور اقتصادی ودارایی با توجه به تاکید رییس جمهور بر لزوم احیای اعتماد نسبت به سرمایه‌گذاری در کشور، اعلام کرد: معاون اول رئیس جمهور به وزرا دستور داد از هرگونه سیاستی که منجر به بی اعتمادی و افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و صنایع بورسی می‌شود، پرهیز کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، «سید احسان خاندوزی» روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌هایی که در ایام اخیر بین فعالان بازار سرمایه، سهامداران و سرمایه‌گذارن پیرامون سیاست‌ هایی از قانون بودجه ۱۴۰۲ یا تصمیمات دستگاه اجرایی مطرح بود که موجب افزایش قیمت سوخت و خوراک و نهادهای تولیدی می‌شد، این موضوع با رییس جمهور در یک جلسه به شکل تفضیلی مطرح شد.

وی افزود: با توجه به تاکید رییس جمهور بر لزوم احیای اعتماد نسبت به سرمایه‌گذاری در کشور، دستورات لازم صادر شد و معاون اول رئیس جمهور از وزرای نفت، نیرو و سایر وزارتخانه‌ها خواست که در ایام آتی از هر سیاستی که منجر به بی‌اعتمادی و افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و صنایعی بزرگ می‌شود، بپرهیزند.

خاندوزی بیان‌داشت: با توجه به این دستور، چشم‌انداز بازار سرمایه امیدبخش خواهد بود و برآورد کارشناسان این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ فقط صنایع تولیدی کشور حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سود خالص تولید خواهند کرد که عدد قابل توجهی خواهد بود.

رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیات دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف به پیگیری چگونگی پرداخت مطالبات کشاورزان به‌ویژه گندمکاران برای ایجاد شفافیت و اطلاع رسانی اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای تقویت ثبات و رونق بورس اوراق بهادار برای مردم و به‌خصوص سهامداران خرد و همچنین سرعت و جدیت بیشتر مسوولان مربوط در پیگیری و اجرای طرح‌های ملی و منطقه‌ای کرد.

کد خبر 65595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =