ارزش کالاهای صادراتی کرمانشاه امسال ۱۱ درصد رشد داشته است

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه از رشد ۱۱ درصدی ارزش ریالی و افزایش ۲۱ درصدی وزن کالاهای صادراتی گمرکات استان در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، «علی‌اصغر عباس زاده» افزود: در چهار ماه نخست سال جاری ۹۵۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۴۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۸۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن رشدی ۲۱ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به آمار چهار ماهه واردات گمرکات استان داشت و گفت: در این مدت در مجموع ۲۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۶۰ دلار کالا به وزن پنج هزار و ۲۲۲ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۷ درصد و از حیث وزن ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده، عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل و نیل ستات، الیاف فیبرنوری و قطعات کوره القایی عنوان کرد.

کد خبر 65603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =