پارک شدن ناوگان کشتیرانی صحت ندارد/ جابه‌جایی ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بار در ۱۴۰۱

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پارک شدن ناوگان کشتیرانی صحت ندارد، اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بار از طریق ناوگان کشتیرانی جابه‌جا شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، محمدرضا مدرس خیابانی درباره فعالیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و انتشار اخباری درباره کاهش فعالیت این ناوگان به دلیل تحریم‌ها اظهار داشت: به هیچ وجه توقف ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و عدم فعالیت آن صحت ندارد و دو سال گذشته بیشتر میزان حمل بار را داشتیم و سال گذشته بیش از ٢٧ میلیون و ٧٠٠ هزار تن بار و دو سال گذشته بیش از ٢٧ میلیون تن بار از طریق ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی جابه‌جا شد و در این دو سال رکورد ۵٠ سال گذشته حمل و نقل شرکت کشتیرانی شکسته شد. بنابراین این موضوع که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی پارک شده و فعال نیست، اصلا صحت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امکان تردد به تمام بنادر چین و هند را دارد، گفت: از لحاظ حمل کالا به بنادر دنیا محدودیتی ایجاد نکردیم و به شیوه‌های مختلف تقاضای صاحبان بار به همه مقاصد پاسخ می‌دهیم و هیچ بندری محدودیتی بابت حمل کالا نداریم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه با شیوه‌های مختلف تحریم‌ها را دور می‌زنیم، ادامه داد: به تمام مقاصد چین و سایر کشورها به استثنا دو کشور که یکی از آنها اصلا به عنوان کشور قبول نداریم و یک کشور آمریکا به تمام بنادر دنیا حمل بار را انجام می‌دهیم و بار را به مقصد نهایی می‌رسانیم.

مدرس خیابانی درباره افزایش بهای تمام شده این شرکت به دلیل تحریم‌ها افزود: سال گذشته دوباره رکورد درآمدی و سودآوری شرکت را شکستیم.

وی در پاسخ به این سوال که این‌گونه نیست که بندری در دنیا اجازه پهلوگیری را به کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی را ندهد، تاکید کرد: در بنادری با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما درباره کشتی صحبت نکردم و تاکید دارم که محموله‌های صاحب بار را به تمام مقاصد می‌رسانیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع مهم برای کشورمان حمل بار است. بنابراین نه تنها کشتی‌های کشتیرانی پارک نیست بلکه درآمد و سودآوری هم افزایش یافته و البته زیان‌ده هستیم و هزینه‌های این شرکت بالا است. اما در نهایت درآمد این شرکت دو سال پی در پی افزایش پیدا کرده‌ و رکورد ۵٠ سال گذشته رو جابه جا کردیم. البته امسال نرخ کرایه کاهش یافته و مسلما درآمد ما هم متاثر از آن خواهد بود اما در همین شرایط بار تجار را به تمام مقاصد می‌رسانیم و بار ایرانی به تمام بنادر به جز دو کشور قابل حمل است و در این موضوع کشتی مهم نیست.

مدرس خیابانی تاکید کرد: در همین شرایط برای صاحبان بار ارزان‌ترین و رقابتی‌ترین قیمت‌ها را اعمال کرده‌ایم و با ارزان ترین قیمت‌ها بار ایرانی را حمل می‌کنیم.

کد خبر 65625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =