۵۴ میلیون دلار ارزآوری؛ افزایش ۲۶ درصدی صادرات آبزیان هرمزگان

رییس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار شیلات هرمزگان، گفت: افزون بر۲۶ هزار تُن انواع آبزیان تا پایان تیرماه جاری از این استان صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، حمید امانی‌زاده روز شنبه در دیدار با جمعی از خبرنگاران، با بیان اینکه آبزی پروری در تامین سبد غذایی خانواده‌های ایرانی و رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد، افزود: این میزان صادرات ۵۴ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

وی تولید محصولات شیلاتی باکیفیت و صادرات محور را یکی از سیاست‌های شیلات هرمزگان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با صادرات این گونه محصولات، ارزآوری مطلوبی برای کشور و فعالان شیلاتی داشته باشیم.

رییس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار شیلات هرمزگان گفت: آبزیان صادر شده شامل میگوی پرورشی، انواع ماهیان ماکول (حسون، سلطان ابراهیم و طلال) و غیرماکول (ماهی مرکب، یال اسبی و مارماهی) است. این آبزیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، ویتنام، مالزی، تایلند و چین بارگیری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به رشد ۲۶ درصدی صادرات آبزیان که نشان از مساعد بودن بازارهای جهانی دارد این روند تا پایان امسال ادامه یابد و از همین راه علاوه بر ارزآوری، به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی شود.

گفتنی است، استان هرمزگان با تولید بیش از یک چهارم محصولات شیلاتی کشور سهم قابل توجهی در ارز آوری و صادرات از طریق محصولات شیلاتی دارد و دارای رتبه نخست صادرات از نظر وزنی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

کد خبر 65701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =