تایلند برنامه‌ای برای توقف صادرات برنج ندارد

وزیر بازرگانی تایلند، با بیان اینکه این کشور برنامه‌ای برای توقف صادرات برنج ندارد و از ممنوعیت برنج توسط هندی‌ها سود می‌برد، گفت: انتظار می‌رود تایلند امسال بیش از ۸ میلیون تن برنج صادر کند، این رقم در سال گذشته ۷.۷۱ میلیون تن بوده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از تارنمای تحلیلی- خبری پرینت هند، وزیر بازرگانی تایلند گفت: تایلند از ممنوعیت صادرات برنج هند سود می برد و دلیلی برای توقف معامله غلات خود ندارد.

«جورین لاکساناویسیت» در یک نشست خبری گفت: دولت تایلند، از تولید کافی برنج هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات اطمینان حاصل می کند و همچنین مطمئن می شود که قیمت های داخلی از ارقام معمول بالاتر نباشد.

وی افزود: در هفت ماهه اول سال جاری میلادی تایلند ۴.۸ میلیون تن برنج به دیگر کشورها صادر کرده است و صادرات ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن بوده است.

«چاروئن لاوتاماتاس»، رئیس انجمن صادرکنندگان برنج تایلند، درباره صادرات برنج گفت: انتظار می‌رود تایلند، دومین صادرکننده بزرگ برنج جهان پس از هند، امسال بیش از ۸ میلیون تن برنج صادر کند، این رقم در سال گذشته ۷.۷۱ میلیون تن بود.

دو منبع تجاری تایلند هفته گذشته گفتند پس از آنکه هند بازارهای جهانی را با ممنوعیت صادرات برنج سفید غیر باسماتی برآشفت، برخی از صادرکنندگان برنج در تایلند و ویتنام در حال مذاکره مجدد در مورد قیمت قراردادهای فروش حدود نیم میلیون تنی برای محموله‌های اوت (مرداد و شهریور) هستند.

کد خبر 65831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =