بیش از ۸۰۹ میلیون دلار کالا از مرز خسروی به عراق صادر شد

مدیر گمرک خسروی از صادرات ۸۰۹ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۶۴ دلار انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش ۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۶۱ تن طی چهار ماه سپری شده از سال جاری از طریق این گذرگاه رسمی به کشور عراق خبر داد.

به گزارش اگریم نیوز، «مهدی عباسیان» روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: صادرات انجام شده از مرز خسروی شامل کالاهای اظهاری و عبوری است که از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۸۹ درصد و از نظر ارزشی ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: از مجموع صادرات انجام شده از مرز خسروی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار به حجم ۶۷۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار شده است.

مدیر گمرک خسروی ادامه داد: کالاهای اظهاری از جمله سیمان، آهن، کاشی، سنگ مرمر، محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف است و از کالاهای عبوری کاشی و سرامیک، تخم مرغ، لبنیات، بیسکویت را می توان نام برد.

عباسیان گفت: همچنین آمار ترانزیت مرز خسروی در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۲۳میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۴۹ دلار کالا به ارزش وزنی ۴۱ هزار و ۹۲۹ است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی هشت هزار و ۹۰۳درصد و از نظر ارزشی ۲ هزار و ۲۰۱ درصد رشد داشته است.

وی مجموع حجم تجارت خارجی چهار ماه ابتدای امسال را ۹۶۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۳۹۱ دلار بیان کرد که با ۳۱ هزار و ۵۴۵ دستگاه کامیون حمل شده است.

مدیر گمرک خسروی خاطرنشان کرد: این گذرگاه رسمی یکی از مهمترین و اصلی ترین دروازه ورود به کربلای معلی و عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی است که گمرک در کنار انجام تشریفات کالاهای تجاری (صادرات، واردات و ترانزیت کالا) در بخش تسهیل در امر تردد زائران نیز ایفای نقش دارد و با حضور کارکنان و ارزیابان خود در بخش ایکس ری در پایانه مرز خسروی در خدمت زائران اربعین خواهد بود.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه رسمی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

کد خبر 65886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =