۲۶۰ میلیون تن بار از بنادر تخلیه و بارگیری شد

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۲ سال اخیر نزدیک به ۲۶۰ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور انجام و ۳۲ هزار فروند کشتی فقط از ابتدای امسال وارد بنادر کشور شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «جلیل اسلامی» امروز (شنبه) در نشست خبری به ارائه گزارش آماری از عملکرد سازمان بنادر پرداخت و افزود: ۸۲ میلیون تن کالا از ابتدای سال تا امروز در بنادر تخلیه و بارگیری شده است که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

وی گفت: در حوزه صادرات غیرنفتی، امسال افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را به ثبت رساندیم و در حوزه عملیات بندری مربوط به ترانزیت نفت نیز ۱۷ درصد رشد به ثبت رسید.

اسلامی با توضیح اینکه «کانتینر» شاخص بسیار مهمی در حوزه حمل‌ونقل بنادر است، ادامه داد: امسال رشد بیش از ۶ درصد در عملیات کانتینری به ثبت رسید. همزمان تعداد شناورهای وارد شده به کشور از ابتدای سال به ۳۲ هزار فروند کشتی رسیده که ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: در ۲ سال اخیر ۴۰ میلیون تن کالای اساسی از مجموع هفت قلم کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است و ۱۵ میلیون تن ترانزیت در این مدت در حوزه بنادر به ثبت رسید.

جزییات خرید یک میلیارد دلاری کشتی

مدیرعامل سازمان بنادر درباره جزئیات سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در حوزه تجهیزات دریایی، کشتی های اقیانوس پیما و شناورهای دریایی، گفت: ۴۹ فروند از این کشتی‌ها در داخل در حال ساخت است که شامل یدک کش و لایروب و چهار فروند کشتی باری نیز در دریای خزر در حال ساخت است.

وی افزود: سرمایه گذاری کشتی باری هم توسط بخش خصوصی انجام شد و کشتی‌ها خریداری شده یا در دست انتقال به کشور است. چندین فروند نفت کش هم برای پشتیبانی تجارت نفت کشور سفارش شده است.

اسلامی درباره اینکه چند فروند از این کشتی‌ها اقیانوس‌پیما هستند، گفت: از لاین کشتی‌های اقیانوس پیما نیز ۳۳ فروندکشتی خریداری شده که یا وارد کشور شده یا در دست انتقال است.

کد خبر 65930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =