کاهش رشد نقدینگی بیانگر تحول در سیاست‌گذاری است/ رشد درآمدهای ارزی و کاهش تورم کالاها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: رونق تجارت خارجی کشور باعث بهبود وضعیت تراز پرداخت‌ها و درآمدهای ارزی و کاهش تورم کالاها شده و امیدوارکننده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، «جعفر قادری» در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروز ما در حوزه اقتصادی به بازدارندگی رسیده‌ایم و فشارهای آمریکا و اروپا نمی‌تواند اقتصاد ما را دچار تلاطم کند.

وی افزود: در سایه گسترش روابط دولت با کشورهای منطقه‌ و همینطور آفریقا و آمریکای جنوبی در یک سال اخیر صادرات نفتی و غیر نفتی ما افزایش چشمگیری داشته است.

این نماینده مجلس گفت: رونق تجارت با کشورهای مختلف و رشد اقتصادی چهار درصدی ناشی از آن باعث شده تا ضمن نزولی شدن رشد نقدینگی کشور، صرف سفته بازی در بازار ارز و طلا نشود و امروز شاهد آرامش قابل توجهی در این حوزه باشیم.

قادری خاطرنشان کرد: در حوزه بازار خودرو و مشابه آن بازار مسکن ما شاهد یک آرامش نسبی هستیم، اگرچه هنوز خودروهای خارجی قابل توجهی به کشور وارد نشده اما حرکت خوبی در این مسیر شروع شده و ادامه کار در کنار ثبات بازار ارز شرایط مطلوبی را برای کشور رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: پیش از این رشد نقدینگی بالای ۴۰ درصد را داشتیم که این رشد نقدینگی امروز به کمتر از ۳۰ درصد رسیده و این نشان دهنده یک تحول اساسی در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی کشور است.

وی گفت: گسترش روابط اقتصادی با کشورهای بزرگی همچون چین و روسیه و مبادلات اقتصادی گسترده با دیگر کشورها باعث رونق تجارت کشور ما شده و ما امروز ثمرات اقتصادی مثبت آن را در بهبود وضعیت تراز پرداخت‌ها و درآمدهای ارزی و کاهش تورم کالاها مشاهده می‌کنیم، کما اینکه بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی تورم کالایی در تیرماه به صفر رسیده که امیدوارکننده است.

کد خبر 65947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =