افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی است

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: به‌منظور افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی هستیم تا به مهار تورم برسیم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، «حمیدرضا غزنوی» در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: آب، کاهش رشد جمعیت، وضعیت نظام پولی و بانکی و بنگاهداری بانک‌ها، کیفیت نظام سیاستگزاری و جا ماندن از انقلاب چهارم صنعتی، ابربحران‌های امروز کشور است.
وی با بیان آنکه در همه جای جهان ثابت شده که برای مهار تورم هیچ راهی به‌جز افزایش تولید نیست، اظهار داشت: برای افزایش تولید در کشور نیازمند استراتژی صنعتی هستیم.
وی با اشاره به پافشاری روی قیمت‌گذاری دستوری در کشور، گفت: این در حالی است که ریشه تورم را در سمت عرضه می‌بینیم نه تقاضا؛ اگر ما برای تولید انبوه در کشور کاری کنیم، مشکل قیمت گذاری دستوری حل شده و کاهش قیمت تمام شده به وجود می‌آید. با این حال شاهدیم رانت‌های بزرگی به بخش‌های نامولد داده می‌شود.
غزنوی افزود: همه کشورهای صنعتی مسیر توسعه خود را از مسیر پیشران‌ها انتخاب کرده‌اند و با توجه به اینکه منابع کشورمان محدود است، باید برای توسعه صنعتی برنامه‌ریزی کنیم.
وی تاکید کرد: باید صنایع پیشران را انتخاب و رانت مثبت برای آنها ایجاد کنیم تا صنایع را رشد دهند، اما اینکه فقط از بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت کنیم وضعمان همین خواهد بود، اگر صنایع پیشران را انتخاب و آنها را برای نجات آن صنعت تجهیز و حمایت نکنیم، کشور صنعتی نمی‌شود.
وی به جلسه اخیر رئیس جمهوری با ۶ کارآفرین و پیشران بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: باید توجهات به سمت پیشران‌ها باشد و این را شروع یک تفکر متفاوت در کشور می‌دانیم.
غزنوی افزود: به جز توجه به تولید، برای مهار تورم چاره دیگری نداریم؛ این در حالیست که این روزها جلوی تسهیلات بانکی را گرفته‌ایم و اینگونه می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم، اما اثر ثانوی آن را در نظر نمی‌گیریم که با تولید بیشتر می‌توانیم به کاهش تورم برسیم.

کد خبر 65993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =