تخفیف ۲۵ درصدی در پایانه مرزی پرویزخان و خسروی برای تجار ایرانی

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه با اعلام اینکه ۲۵ درصد تخفیف برای کالاهای وارداتی در نظر گرفته شده است، گفت: باتوجه به حجم صادرات از مرزهای پرویزخان و خسروی و به دلیل تحریم، تجار ایرانی نمی‌توانند ارز خود را به کشور وارد کنند اما باتوجه به این تخفیف تجار می‌توانند با وارد کردن کالاهای مورد نیاز کشور سریع تر ارز خود را دریافت نمایند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» افزود: با توجه به تلاش مسوولان در استانداری کرمانشاه، طرحی در استان در آستانه عملیاتی شدن است که شامل تخفیف ۲۵ درصدی برای تجاری است که واردات به کشور را انجام می دهند.

وی ادامه داد: مرز خسروی یکی از پایانه های قدیمی در کشور است و در ایام اربعین امسال برخلاف سال های گذشته همزمان با فعال بودن قسمت مسافری، قسمت تجاری این پایانه تعطیل نخواهد شد؛ اعتبارات خوبی برای اربعین امسال در نظر گرفته شده است که با همکاری ارگان های مربوطه زمینه برای تردد هرچه راحت تر زائرین فراهم خواهد شد.

عباس‌زاده با بیان اینکه عملیات آسفالت جاده ترانزیتی معروف به برکت در این هفته انجام خواهد شد، اظهار داشت: این کاراهایی زیربنایی که در استان در دست اجراست همه به برکت اربعین حسینی است.

مدیرکل حوزه نظارت بر گمرکات استان ادامه داد: با توجه به ظرفیت گمرکات استان فضای خوبی برای مردم شریف استان وجود دارد که می توانند از آن استفاده کنند؛ کشور عراق به همه چیز برای واردات نیاز دارد به خصوص در بحث فنی و مهندسی؛ با توجه به ظرفیت و دانش مهندسان ایرانی فضای کار برای این افراد در این زمینه بسیار مساعد است و برای پیشرفت در این زمینه باید کارهای زیربنایی زیادی انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت صدور خدمات فنی و مهندسی به عراق خوب است اما قابل توجه نیست، افزود: می شود با برنامه ریزی های دقیق به اهداف بالاتری در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی به عراق دست پیدا کرد.

عباس‌زاده گفت: مرز شوشمی با استان حلبچه هم جوار است و جلبچه یکی از استان های مهم در کشور عراق است؛ تکمیل زیرساخت های این مرز زمانبر و سازمان راهداری و حمل ونقل یک سایت موقت برای تردد در این مرز راه اندازی کرده و مزیت آن این است که تمام نقاط ضعف این مرز برای راه انداری دائم مشخص می شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه گفت: تردد در این مرز از روزی ۲۰ نفر به روزی ۴۰۰ نفر رسیده است و با انجام طرح جامع و راه اندازی سایت دائم مرز این ترددها روز به روز افزایش پیدا می کند؛ شهر پاوه که مرزی شوشمی در آن قرار دارد از این پس تنها به عنوان یکی شهر توریستی کشور شناخته نمی شود بلکه در زمینه توریست درمانی و توریست صنعتی نیز شناخته خواهد شد و فعالان در این حوزه ها می توانند فعالیت خود را در این شهر گسترش دهند.

این مقام مسوول افزود: در مرزهای شوشمی و شیخ صله رویه واردات کولبری وجود دارد و برابر قانون و مصوبات موجود، هر مرزنشین برای هربار واردات از طریق کولبری از ۷۰۰ هزار تومان سود بازرگانی معاف است و در طول سال می تواند ۱۳ بار از این معافیت استفاده کند.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به نزدیکی مرز خسروی به عتبات عالیات ۳۵۰ هزار زائر ایرانی از این پایانه عبور کردند و پیش بینی می شود امسال با توجه به تبلیغات و زیرساخت های فراهم شده این تعداد به یک میلیون نفر برسد؛ برای رفاه حال زائران باید زیرساخت هایی فراهم شود که خوشبختانه تمام سازمان ها در ستاد اربعین شرکت دارند تا این مراسم با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

عباس‌زاده در پایان با اشاره به خدمت رسانی ۲۴ ساعته در مرز خسروی به زائران، افزود: برای راحتی تردد زائرانی که قصد دارند پیاده از مرز عبور کنند مرز خسروی در نظر گرفته شده و زائرانی که قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی تردد کنند یا قصد برپایی موکب دارند برای تردد به مرز سومار فرستاده می شوند.

مرز خسروی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران است که در شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه واقع شده؛ ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است.

شهرستان قصرشیرین با داشتن ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی است که مرز رسمی پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی با حوزه عربی کشور عراق هم‌مرز است.

کد خبر 66029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =