عضو کمیسیون برنامه: افزایش درآمدهای پایدار نقطه قوت دولت سیزدهم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم افزایش سهم مالیات در بودجه بوده که به افزایش سهم درآمدهای پایدار دولت منجر شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، محسن زنگنه افزود: موضوع افزایش سهم مالیات در بودجه از مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاحات ساختاری بودجه بوده است.

وی گفت: سال گذشته درآمدهای مالیاتی دولت بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافت و این درآمدها نسبت به سال قبل آن نیز ۵۶ درصد افزایش یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پارسال مالیات بخش تولید از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت و امسال این کاهش هفت درصد مصوب شده است، افزود: با این حال همچنان طی سال گذشته شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی بوده ایم.

زنگنه گفت: بخشی از افزایش درآمدهای مالیاتی به خاطر تورم و بخشی نیز بواسطه اضافه شدن مودیان جدید بوده است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اداره مالیاتی توانسته بسیاری از بخش هایی که مالیات نمی دادند را شناسایی کند، چنانچه طی ۲ سال گذشته تعداد مودیان مالیاتی حدود ۲ برابر شده و به نوعی افرادی که مالیات نمی دادند یا مالیات ستانی از آنها پیگیری نمی شده و یا معافیت های مختلف داشته اند به جمع مودیان پیوسته اند.

زنگنه افزود: در برنامه ششم توسعه سهم درآمدهای مالیاتی ۳۵ درصد بوده که فقط در ۲ سال گذشته این رقم به بیش از ۳۰ درصد رسیده و تقریبا به اهداف برنامه ششم نزدیک شده ایم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: گرفتن مالیات عادلانه و بیشتر از فعالیت های غیرمولد و سفته بازی از موفقیتهای دولت است که با تصویب قانون مالیات بر عایدی تحول دیگری در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 66133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =