شناسایی بیش از ۱۱۰ هزار خانه لوکس برای دریافت مالیات

دیوان محاسبات کشور از شناسایی بیش از ۱۱۰ هزار ملک گرانقیمت که مشمول اخذ مالیات شناخته شده‌اند، خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، جلسه هماهنگی اجرای قانون شناسایی مالکان املاک گرانقیمت با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به میزبانی دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

در این نشست، ابراهیم میرانزاده معاون فنی دادستانی در این نهاد نظارتی، با اشاره به اینکه براساس بند «ق» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بند «ع» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲، سازوکار نحوه دریافت مالیات از املاک گرانقیمت مشخص شده است، افزود: مسلم است که سازمان امور مالیاتی به تنهایی قادر به شناسایی املاک گرانقیمت نیست چراکه سازوکار شناسایی مودیان این مالیات تاحدی مشکل بوده و مستلزم همکاری‌های میان دستگاهی است.

معاون فنی دادستان دیوان محاسبات در ادامه اظهار داشت: شناسایی صحیح و دقیق مالکان اینگونه املاک، مهمترین گام در این مسیر محسوب می‌شود که نیازمند همیاری و مساعدت مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و این جلسه هم در همین راستا تدارک دیده شده است.

میرانزاده با تاکید بر اینکه باید با تعامل بیش از پیش، تمام تلاش خود را در وصول حقوق مالیاتی این بند از بودجه بکار بگیریم، خاطرنشان کرد: بهانه‌گیری‌ها و دلایل غیرمتقن دستگاه ها، نباید مانع از تحقق این حکم بودجه ای شود و تمام هنر ما آن است که با متصل کردن دو ابزار «اطلاعات» و «اقدام» به یکدیگر، فرآیند را به پیش ببریم.

در ادامه این جلسه معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین مدیرکل ارزیابی فرآیندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی، به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداخته و راهکارهای شناسایی این قبیل مودیان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق یافته‌های هیات دهم حسابرسی دیوان محاسبات کشور، بیش از ۱۱۰ هزار ملک گرانقیمت، مشمول اخذ مالیات شناخته شده اند که باید با همکاری سازمان‌های امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک کشور، مالکان آنها به طور دقیق شناسایی و احصا شوند.

کد خبر 66187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =