بهره‌برداری از ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان؛ به‌زودی/ تولید ۹۰ درصد تجهیزات در داخل کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از بهره‌برداری از ایستگاه تقویت فشار گاز شهید رفیعی راد (آرادان) پیش از پاییز سال جاری خبر داد و گفت: ۹۰ درصد تجهیزات استفاده شده در این طرح تولید داخل هستند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، نشست خبری رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امروز (یکشنبه) در تأسیسات تقویت فشار گاز شهید رفیعی راد (آرادان) برگزار شد.

نوشادی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تأسیسات تقویت فشار گاز شهید رفیعی راد (آرادان)، حجم سرمایه‌گذاری برای این طرح را ۴۰ میلیون یورو و ۴۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح در زمان ۳۰ ماه اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: این ایستگاه در استان سمنان و روی خط اصلی ۴۸ اینچ شمال- شمال شرق کشور نصب شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این ایستگاه، ظرفیت انتقال گاز، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب به سمت شمال و شمال شرق افزایش می‌یابد و از ۶۰ به ۷۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

نوشادی گفت: با توجه نیاز ارزی کشور، داخلی‌سازی قطعات بسیار مهم است و در حال حاضر ۹۰ درصد کالاهای طرح آرادان از جمله کمپرسور، ظروف تحت فشار برق و شیرآلات از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران توان کل تأسیسات را ۷۵ مگاوات ذکر کرد و ادامه داد: در این تأسیسات برای اولین‌بار در کشور از سیستم کنترل ایرانی بهره‌گیری شده است و کارشناسان ما ساخت تجهیزات را ایرانی و بومی کردند.

وی در خصوص نحوه مواجهه با نوسانات ارزی، بیان کرد: همکارانم در امر تصمیم‌گیری مدیریت پروژه انعطاف پذیری داشتند و به محض اینکه نرخ ارز دچار نوسان می‌شد، شیوه‌های اجرایی پروژه را تغییر می‌دادند و تصمیمات جسورانه‌ای می‌گرفتند.

نوشادی گفت: افتخار می‌کنیم که به خودکفایی رسیده‌ایم و باید فرصت‌های مهندسی و پیمانکاری در خارج از مرزها ایجاد و در این زمینه برندسازی کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاکید کرد: حتی اگر محدودیت گاز وجود نداشت باید در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌کردیم؛ امروز ضریب نفوذ گاز را در کشور به ۹۹.۵ رسیده است، اما مصرف بهینه و متنوع کردن سبد انرژی ضرورت دارد.

کد خبر 66196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =