مراودات اقتصادی و تجاری بنگلادش و ایران گسترش می‌یابد

سفیر بنگلادش در ایران گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور ایران و بنگلادش بسیار مطلوب بوده و تلاش داریم این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش داشته باشد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، منجورول کریم خان چودری روز سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان اردبیل که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، افزود: ظرفیت اقتصادی و صنعتی ۲ کشور بسیار بالا است و ما با هم‌افزایی همدیگر می‌توانیم از این ظرفیت‌ها به طور مطلوب استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: خیلی از فعالان اقتصادی اطلاعات کافی از کشور بنگلادش ندارند، همچنان‌که خیلی از بنگلادشی‌ها هم اطلاعات کافی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ایران در زمینه‌های مختلف ندارند و تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را به فعالان اقتصادی و تجاری ۲ کشور معرفی کنیم.

کریم خان چودری ادامه داد: بنگلادش و ایران قرابت فرهنگی بیشتری با یکدیگر دارند که مهم‌ترین آن اسلامی بودن و پایبندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی در ۲ کشور می‌باشد.

سفیر بنگلادش در ایران افزود: در گذشته معرفی اسلام در بنگلادش از طریق کشور ایران اسلامی انجام شده و حتی زبان رسمی بنگلادش در قدیم الایام زبان فارسی بود که ما به آن ارج می‌نهیم.

وی با بیان اینکه اردبیل به لحاظ کشاورزی، گردشگری و اقتصادی ظرفیت بی‌نظیری دارد، گفت: در بازدیدی که از شهرک صنعتی اردبیل داشتیم واحدهای تولیدی بزرگی در این استان فعال است که محصولات با کیفیت، تولید و روانه بازار می‌کنند.

حسین پیرموذن، رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل هم در این نشست با بیان اینکه این استان خواهان توسعه روابط اقتصادی با کشور بنگلادش است، گفت: در بنگلادش احساس می‌کنند که ظرفیت و قابلیت‌های ایران تنها معطوف به نفت و گاز است حال آنکه کشور ما در تمام زمینه‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی و گردشگری پیشرو بوده و ضروری است که ما این توانمندی‌ها را به فعالان اقتصادی و تجاری بنگلادش معرفی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تراز تجاری ایران و بنگلادش پایین است و می‌توانیم با تعامل بیشتر تراز تجاری ۲ کشور را به بالای ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم.

پیرموذن گفت: ما با کشور چین، خواهرخواندگی اردبیل را با یکی از شهرهای چین امضا کردیم و در این نشست هم خواهرخواندگی اردبیل را با یکی از شهرهای بنگلادش امضا می‌کنیم.

وی اظهار کرد: فعالان اقتصادی و تجاری استان اردبیل خواهان همکاری و تعامل بیشتر با فعالان تجاری بنگلادش دارند و بر همین اساس لازم است زمینه لازم برای توسعه مراودات ۲ کشور فراهم شود.

کد خبر 66281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =