خرید تضمینی گندم از ۱۰ میلیون تن گذشت/ افزایش ۴۳ درصدی خرید گندم در سال جاری

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در سراسر کشور تا امروز خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم تا ساعت ۷ صبح آخرین روز مرداد ماه سال جاری نسبت به خرید سال گذشته این محصول در همین زمان، ۳ میلیون تن افزایش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدسعید راد» با تاکید بر رشد ۴۳ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در سال جاری در مناطق سردسیر کشور که محصول گندمشان دیرتر از سایر نقاط کشور برداشت می‌شود، همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به واریز ۴۸ درصد از پول خرید گندم به حساب کشاورزان اشاره کرد و از اهتمام حداکثری برای پرداخت کل مطالبات کشاورزان خبر داد و افزود: تلاش ما برای تامین پول گندم‌های خریداری شده و به‌روزرسانی پرداخت‌ها با تمام توان ادامه دارد.

راد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان بیش از مبلغ کل خرید سال گذشته، از کشاورزان گندم خریداری کرده‌ایم، تصریح کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده تا این تاریخ به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن، پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور است، افزود: استان‌های کرستان با خرید یک میلیون و ۷۸ هزار تن و فارس با خرید یک میلیون و ۲ هزار تن، پس از استان خوزستان در رتبه‌های بعدی خرید تضمینی گندم قرار دارند و میزان خریدشان از مرز یک میلیون تن گذشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که بعد از این ۳ استان به ترتیب استان‌های کرمانشاه با ۷۹۸ هزار تن، آذربایجان غربی با خرید ۶۲۲ هزار تن، گلستان با خرید ۵۵۵ هزار تن و لرستان با خرید ۴۸۶ هزار تن گندم قرار دارند، گفت: خرید این محصول در استان‌های سردسیر ادامه دارد و مراکز خرید برای تحویل مابقی گندم کشاورزان در سرتاسر کشور آماده هستند.

کد خبر 66291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =