بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بنادر خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آماده‌سازی ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال برای بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی در بنادر استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، ابوطالب گرایلو روز یکشنبه با اشاره به جزییات این پروژه‌ها اظهار کرد: عملیات اجرایی بخشی از این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان خوزستان همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل به منظور توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری و رونق فعالیت‌های بازرگانی است.

گرایلو با اشاره به اینکه ایجاد مشوق‌های لازم و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بنادر استان رهاوردی است که دولت سیزدهم به آن شتاب داده است افزود: بخش مهمی از این پروژه‌ها در محدوده عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) قرار دارد که برآورد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی در آن بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان مهم‌ترین پروژه‌های آماده بهره‌برداری را شامل فاز اول پروژه احداث پایانه مکانیزه غلات شماره چهار بندر امام خمینی(ره)، گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، احداث مرکز تسهیلات دریافت زائدات کشتی‌ها، برق‌رسانی به مکنده‌های غلات و طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی عنوان کرد.

وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پایانه غلات شماره یک و همچنین پایانه مواد معدنی بندر امام خمینی(ره) در ایام هفته دولت خبر داد و افزود: مجموع سرمایه‌گذاری احداث این ۲ پروژه، ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که برای ۳۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح‌کرد: در این ایام نیز عملیات اجرایی احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، انبارهای نگهداری کالاهای صادراتی و دیوار پیرامونی بنادر امام خمینی(ره)، شادگان و سجافی آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها فرصت‌های شغلی پایداری را در بنادر استان فراهم کرده‌اند افزود: تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین پشتیبانی از زنجیره محصولات صادراتی کشور احداث شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اذعان به اینکه هشت هزار میلیارد ریال برای احداث پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در بنادر تابعه استان از جمله بنادر آبادان، خرمشهر و شادگان با هدف رونق اقتصاد دریامحور و کسب و کار محلی از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی اختصاص داده شده است یادآورشد: احداث شبکه برق‌رسانی و اتصال فیبر نوری بندر شادگان به طول ۱۴ کیلومتر نیز همزمان با ایام هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

گرایلو همچنین مجموع سرمایه‌گذاری پروژه‌های اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر ۲ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۹۰ نفر عنوان کرد و افزود: پروژه‌های آماده بهره‌برداری اداره بنادر و دریانوردی آبادان نیز در مجموع به ارزش چهار هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال برآورد شده که ۳۶۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است. همچنین احداث اسکله هزار تنی، انبار کالا، تعمیرات راه دسترسی، ساختمان آتش نشانی بندر اروندکنار و تعمیرات اساسی محوطه سازی در چویبده از جمله اهم آنها به شمار می‌آید.

کد خبر 66412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =