توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی از ابتکارهای وزارت نفت در دولت سیزدهم است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم توسعه قابل‌توجهی یافته است، گفت: توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی برای نخستین بار در دولت سیزدهم شکل گرفت.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت نفت، «حسین حسین‌زاده»روز یکشنبه در گفت‌وگویی به موضوع توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون با توسعه دیپلماسی انرژی شاهد صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آمریکای لاتین هستیم و باید اذعان کرد که توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی برای نخستین بار در دولت سیزدهم شکل گرفت.

وی افزود: توسعه پالایشگاه‌های فراسرزمینی یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌هاست و اکنون وزارت نفت در این زمینه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، فعالیت وزارت نفت در ونزوئلا را کار فنی و علمی دانست و تصریح‌کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت و گاز به دیگر کشورهای آمریکای لاتین نیز در حال انجام است.

حسین‌زاده گفت: در دولت سیزدهم شاهد فعال‌سازی ظرفیت‌های دیپلماسی و ورود و نقش‌آفرینی در تحولات منطقه‌ای هستیم که یکی از محورهای اصلی آن دیپلماسی اقتصادی و انرژی است که در کنار سایر محورهای همکاری با همسایگان کشورمان در حال گسترش و پیشرفت است.

کد خبر 66433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =