افتتاح و آغاز ۲۶ پروژه دریایی و بندری در بنادر خوزستان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در تشریح جزئیات این پروژه‌ها، اظهار داشت: عملیات اجرایی بخشی از این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی آغاز و یا به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته وی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر خوزستان همواره یکی از اولویت‌های این سازمان به منظور توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری و رونق فعالیت‌های بازرگانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایجاد مشوق‌های لازم و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خصوصی در بنادر استان ره آوردی است که دولت سیزدهم به آن شتاب داده است، افزود: بخش مهمی از این پروژه‌ها در محدوده عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) قرار دارد که برآورد سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی در آن بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مهم‌ترین پروژه‌های آماده افتتاح را شامل فاز اول پروژه احداث پایانه مکانیزه غلات شماره چهار بندر امام خمینی (ره)، گازرسانی به مجتمع بندری امام‌خمینی (ره)، احداث مرکز تسهیلات دریافت زائدات کشتی‌ها، برق‌رسانی به مکنده‌های غلات و طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی عنوان کرد.

وی از انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری و بهره‌برداری از پایانه غلات شماره یک و پایانه مواد معدنی بندر امام‌خمینی (ره) در ایام هفته دولت خبر داد و افزود: مجموع سرمایه‌گذاری احداث این ۲ پروژه، ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که برای ۳۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در ایام هفته دولت، همچنین عملیات اجرایی احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، انبارهای نگهداری کالاهای صادراتی و دیوار پیرامونی بنادر امام خمینی (ره)، شادگان و سجافی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه این پروژه‌ها فرصت‌های شغلی پایداری را در بنادر استان فراهم کرده‌اند، افزود: تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین پشتیبانی از زنجیره محصولات صادراتی کشور احداث شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۷,۸۰۰ میلیارد تومان جهت احداث پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در بنادر تابعه استان از جمله بنادر آبادان، خرمشهر و شادگان با هدف رونق اقتصاد دریا محور و کسب و کار محلی از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی اختصاص داده شده است، یاد آورشد: احداث شبکه برق‌رسانی و اتصال فیبر نوری بندر شادگان به طول ۱۴ کیلومتر نیز همزمان با ایام هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین مجموع سرمایه‌گذاری پروژه‌های بنادر و دریانوردی خرمشهر را ۲ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۹۰ نفر اعلام و خاطر نشان کرد: پروژه‌های آماده بهره‌برداری بنادر و دریانوردی آبادان نیز در مجموع به ارزش چهار هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال برآورد شده که ۳۶۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است که احداث اسکله هزار تنی، انبار کالا، تعمیرات راه دسترسی، ساختمان آتش نشانی بندر اروندکنار و تعمیرات اساسی محوطه سازی در چویبده از جمله اهم آنها به شمار می‌آید.

کد خبر 66480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =