ساخت ۳۱ هزار قطعه و تجهیز نیروگاهی در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران

مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران از ساخت ۳۱ هزار قطعه و تجهیز نیروگاهی در این شرکت در دولت سیزدهم خبر داد که مانع از خروج ۱۴ میلیون یورو ارز از کشور شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، «مسعود مرادی» افزود: صنعت نیروگاهی کشور برای پایداری و تولید مستمر انرژی حیاتی برق، نیازمند رشد وپیشرفت همه جانبه و متوازن به عنوان صنعت زیربنایی است.

وی گفت: در این بین شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان موتور پیشران پشتیبانی فنی و تعمیرات صنعت نیروگاهی کشور در راستای رفع چالش های مهندسی و پاسخ به همه نیازها در این عرصه، همه ظرفیت‌ها و توان خود را در عرصه تعمیرات تخصصی و فوق تخصصی و همچنین بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات این صنعت به کار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به ضرورت بروز توانمندی علمی و عملی متخصصان این شرکت در برهه حساس تحریم‌ها و محدودیت‌ها، افزود: در چند سال اخیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران حرکت فزاینده ای در رفع کامل وابستگی و خودکفایی ساخت قطعات و بازسازی تجهیزات نیروگاهی برداشته است که نتیجه روشن امروز آن، ساخت ۳۱ هزار قطعه و تجهیز نیروگاهی در قالب ۷۵ نوع و جلوگیری از خروج ۱۴ میلیون یورو ارز از کشور در دو سال گذشته است.

مرادی با تشریح قطعات ساخت شده بار اول در صنعت نیروگاهی کشور در دولت سیزدهم، گفت: در جهت تحقق تکلیف سازمانی و بر اساس دانش فنی ایرانی و بهره مندی از پارامترهای مهندسی مجدد توانسته ایم با ساخت بار اول پره های توربین ردیف ۲۹ و۲۷ واحد ۳۱۵ مگاواتی بخار، پره های ثابت و متحرک کورتیس واحد ۳۲۰ مگاواتی و دیسک کمپرسور کلاس فریم ۵ و همچنین ساخت پره‌های توربین فریم ۹ و بیش از ۳۰ نوع از این تجهیزات مهم و حساس را می توان به‌عنوان تجلی تلاش و فعل خواستن کارکنان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در دولت سیزدهم دانست.

کد خبر 66501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =