۴۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌ها پرداخت شد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان در چهار ماهه امسال از محل درآمد مالیات ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاریهای کشور پرداخت شده است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «سیدمحمد هادی سبحانیان» در دیدار با امام جمعه همدان با حضور وزیر اقتصاد افزود: سال گذشته نیز ۱۲۰هزار میلیارد تومان درآمد مالیات و عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مالیاتی که از مردم گرفته می‌شود به سفره های آنها برمی‌گردد ادامه داد: این مسایل باید به مردم اطلاع رسانی شود که این مالیات برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها و سلامت مردم هزینه می‌شود.

سبحانیان تاکید کرد: اگر این مسایل اطلاع رسانی شود و مردم مطلع شوند تمکین کرده و رضایت آنها برای پرداخت مالیات افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: در دهه نود تورم های بالایی را تجربه کردیم و دولت‌ها با اتکا به منابع بانکی کسری خود را تامین می‌کردند و در ۲ سال گذشته و آغاز به کار دولت سیزدهم اتکای دولت ها به منابع مالیاتی بیشتر شده است و امروز سهم مالیات در تامین منابع جاری دولت از نفت پیشی گرفته است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سالیان گذشته به واسطه سنتی بودن نظام مالیاتی با بی عدالتی های مواجه بودیم و اراده دولت بر این است که از مالیات ستانی سنتی گذر کنیم که نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد.

سبحانیان افزود: گذر از مالیات ستانی سنتی محقق نمی شود مگر اینکه همه صاحبان تریبون و اندیشه به میدان بیایند و آنرا ترویج و از حاکمیت، کسبه و فعالان اقتصادی این امر را مطالبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در دولت سیزدهم سرعت گرفته و از مالیات ستانی سنتی عبور کردیم چراکه مالیات ستانی باید مبتنی بر داده ها و آمارها باشد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حاکمیت باید از شرکت های بزرگتر مالیات بگیرد چراکه همه جای دنیا ۸۰ تا ۹۰ درصد مالیات را از شرکت ها و کسب و کارهای بزرگتر گرفته می شود که باید بسترهای حقوقی آن در کشور فراهم شود.

سبحانیان ادامه داد: به موجب برخی از قوانین در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی به چند شرکت بزرگ دادیم و انتظار داریم با هماهنگی که بین دولت و مجلس وجود دارد زمینه مالیات ستانی از شرکت ها و کسب و کارهای بزرگتر فراهم شود که جلوه ای از عدالت مالیاتی خواهد بود.

کد خبر 66593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =