ثبت ۸۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در دولت سیزدهم با جدیت اجرایی شد از اواخر سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال کارپوشه‌ای برای تمامی مودیان ایجاد شد و ۸۰ میلیون عدد صورتحساب الکترونیکی تا پایان خردادماه در این سامانه ثبت شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، شفافیت در نظام مالیاتی با هوشمندسازی سامانه‌ها در دستور کار قرار گرفت سامانه مودیان که چندین سال بلاتکلیف مانده بود نهایت در دولت سیزدهم کلید خورد و سامانه راه‌اندازی شد در همین راستا اجرای تدریجی فراخوان‌های چندمرحله‌ای مؤدیان و لزوم صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مؤدیان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

طبق اطلاعات سازمان مالیاتی با تصویب قانون تسهیل تکالیف مؤدیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، مواردی از قبیل تغییر زمان اجرای قانون توسط اشخاص حقوقی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ و سایر مؤدیان از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۲، امکان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم سامانه مؤدیان تا پایان سال ۱۴۰۳، تهیه اظهارنامه برای مؤدیان توسط سازمان امور مالیاتی کشور و اصلاح آن توسط مؤدی و امکان پذیرش هزینه‌ها و اعتبارهای خارج از سامانه تا پایان سال ۱۴۰۳ در راستای ارتقای رضایتمندی و بهبود خدمات مؤدیان مدنظر قرار گرفته است.

ساماندهی مالیاتی ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت و شناسایی بیش از ۱۸ میلیون پذیرنده بانکی و الصاق بیش از ۹ پذیرنده به پرونده مالیاتی مؤدیان، تفکیک حساب‌های شخصی از حساب‌های تجاری و شناسایی بیش از هشت میلیون حساب تجاری، توسعه سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه برای تمامی مؤدیان، ارزیابی شرکت‌های معتمد و صدور هشت مجوز برای شرکت‌های معتمد نوع اول، دوم و سوم ارائه‌کننده خدمات مالیاتی، تخصیص شناسه کالا و خدمات، امکان استفاده از امضای الکترونیک و امکان بهره‌برداری از شماره اقتصادی برای کلیه مؤدیان از مهم‌ترین دستاوردهای نظام مالیاتی در این حوزه بوده است.

دریافت ۸۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی تا پایان مردادماه

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از دریافت بیش از ۸۰ میلیون صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان تا پایان روز ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۲ خبر داده و گفته است: بیش از ۵۷ میلیون صورتحساب توسط مؤدیان به طور مستقیم، حدود ۲۴ میلیون صورتحساب با واسطه شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی و نزدیک به ۲ هزار صورتحساب نیز از طریق سامانه‌های دولتی ارسال شده است.

«مهدی موحدی بکنظر» در این باره گفته است: تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ۳۳ هزار مؤدی موفق به ارسال صورتحساب شده‌اند که از این تعداد، حدود ۲۸ هزار مورد توسط خود مؤدیان به‌صورت مستقیم، حدود پنج هزار مورد توسط شرکت‌های معتمد و ۳۱ مورد نیز توسط سامانه‌های دولتی ارسال شده است.

وی بیان داشت: از مجموع حدود ۱۲۲ هزار شناسه یکتای حافظه مالیاتی اخذ شده تا پایان مردادماه سال جاری، بالغ بر ۹۶ هزار شناسه توسط مؤدیان به صورت مستقیم، حدود ۱۹ هزار شناسه از طریق شرکت‌های معتمد و بیش از ۶ هزار شناسه نیز از طریق سامانه‌های دولتی دریافت شده است.

طبق گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور، چنانچه سامانه مؤدیان به صورت کامل پیاده‌سازی و اجرایی شود، پیوستگی زنجیره مؤدیان عملیاتی شده و از فرار مالیاتی به میزان قابل‌توجهی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

کد خبر 66616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =