ارزش کالاهای ترانزیتی خارجی و داخلی استان کرمانشاه به ۳۸۵ میلیون دلار رسید

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک کرمانشاه ارزش کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی از مبدا گمرکات استان در پنج ماه سپری شده از سال جاری را ۳۸۵ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۸۳ دلار عنوان کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» روز پنجشنبه افزود: ارزش کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماه سپری شده از سال جاری رشد ۸۷ درصدی وزن و افزایش ۳۴ درصدی را به دنبال داشته است.

وی وزن کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در این مدت را یک میلیون ۱۳۱ هزار و ۷۱۵ تن عنوان کرد و گفت: گمرک پرویزخان با ۳۶۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۳۷۸ دلار به وزن یک میلیون و ۸۹ هزارو ۴۹۳ تن، از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه، سهم ۹۴ درصدی ارزش و سهم ۹۶ درصدی وزن را از آن خود کرد.

عباس‌زاده میزان رشد کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن را ۸۰ درصد و از لحاظ ارزش ۲۶ درصد عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ادامه سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۶ درصد و از حیث وزن چهار درصد عنوان کرد و مقدار آن را ۲۴ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۵ دلار به وزن ۴۲ هزار و ۲۲۲ تن دانست.

عباس‌زاده، عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن عنوان کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

کد خبر 66767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =