مابقی مطالبات گندمکاران از نرخ علی‌الحساب ۱۱.۵ هزار تومان پرداخت می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: پول گندمکاران تاکنون براساس نرخ علی‌الحساب ۱۱.۵ هزار تومانی پرداخت شده است و مابقی مطالبات با تدارک بودجه سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، سیدسعید راد در آیین افتتاحیه نمایشگاه غلات، آرد و نان اظهار داشت: گندمی که برای صنف و صنعت پرداخت می‌شود با نرخ سال قبل و با قیمت ۱۲ هزار تومان است و هنوز یارانه‌ به این بخش از تولید داده می‌شود، اگرچه فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت گندم صنف و صنعت وجود ندارد و هرگونه تصمیم گیری در این خصوص توسط ستاد تنظیم بازار اخذ می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: براین اساس قیمت نان نیز تغییری ندارد و تا به امروز نیز تغییر قیمتی در بخش نان‌های سنتی و نان‌های حجیم و صنعتی نداشته‌ایم.

وی درباره آخرین میزان خرید تضمینی گندم تصریح کرد: تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خرید تضمینی صورت گرفته است و خرید این محصول کماکان ادامه دارد. این در حالی است که ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی نیز با تامین مالی سازمان برنامه بودجه پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

راد در پاسخ به اینکه آیا مابقی قیمت گندم تا ۱۵ هزار تومان نیز پرداخت می‌شود یا خیر گفت: سازمان برنامه بودجه در حال تدارک بودجه مورد نیاز است.

وی در ارتباط با نرخ جدید خرید تضمینی گندم برای سال جاری گفت: شورای قمیت گذاری قیمت گندم برای سال جدید را تعیین می‌کند و ما مجری سیاست هستیم.

کد خبر 66778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =