حذف سودجویان از بازار ارز اربعین با تدابیر بانک مرکزی/ زائران به راحتی دینار گرفتند

کارشناس پولی و بانکی گفت: بانک مرکزی نیازهای ارزی زائران اربعین را مدیریت و دست دلالان ارزی از این بازار را کوتاه کرد.

به گزارش رو جمعه اگزیم نیوز، حجت الله فرزانی اظهار داشت: اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز اربعین قابل تقدیر است، چراکه با تدابیر ویژه کمک قابل توجهی به سهولت دسترسی مردم به دینار عراق کرد. بانک مرکزی نیاز ارز اربعین زائران را بدون هیچ خللی تامین کرد، به‌طوری که شاهد بودیم برخلاف سالیان گذشته صف‌های طولانی برای دریافت دینار تشکیل نشد.

این کارشناس پولی و بانکی افزود: خوشبختانه دینار عراق به اندازه کافی موجود است اما در سال های گذشته به دلیل کمبود دینار، به مسافران اربعین به جای دینار، دلار پرداخت می‌شد. بانک مرکزی در دوره های گذشته با کمبود دینار رو به رو می‌شد اما در مدیریت فعلی بانک مرکزی، دینار عراق به اندازه کافی تامین شد و از دلار به جای دینار استفاده نشد که این اقدام گام کوچکی برای دلارزدایی محسوب می شود.

فرزانی با اشاره به اینکه اقدامات بانک مرکزی در اختصاص ارز اربعین قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست، گفت: امسال زائران حسینی برای شرکت در مراسم اربعین و سفر به عراق دچار چالش‌های ارزی نشدند، چرا که زائران از طریق ثبت نام اینترنتی به آسانی و فوری ارز مورد نیاز خود را تهیه کردند؛ بنابراین باید از بانک مرکزی بابت این اقدامات تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: امسال بانک مرکزی ارز اربعین را به موقع پرداخت کرد و سازوکار دقیق و کاملی نیز برای آن تدارک دیده بود؛ ضمن اینکه توانست نیازهای ارز اربعین را مدیریت کند به شکلی که بنده به عنوان یک شهروند کمتر شنیده‌ام که زائران دچار مشکل شده باشند، بنابراین می‌توان گفت شیوه مدیریت ارز اربعین در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است و حتی دست دلالان ارزی از این بازار نیز کوتاه شد.

فرزانی تاکید کرد: بانک مرکزی در این دوره از ظرفیت شعبه‌های چند بانک بزرگ و شعبه‌های کشیک در روزهای تعطیل استفاده کرد که این موضوع نیز عاملی برای مدیریت بهتر ارز اربعین شد.

کد خبر 66784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =