اجرای قانون خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم/ تا خودکفایی تولید راه زیادی نداریم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون خرید تضمینی گندم مهمترین دستاورد دولت سیزدهم است چرا که گندمکاران را نسبت به تحویل محصول خود به دولت تشویق کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، علیرضا نظری با بیان آنکه اصلاح ۲ تبصره از قانون خرید تضمینی ۱۱ قلم از محصولات اساسی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ تصویب شد، افزود: وزارت جهادکشاورزی براساس قانون ابلاغی شورای سیاستگذاری و قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی را با ترکیب وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد، ۲ ناظر از مجلس و پنج نفر از تشکل های کشاورزی برای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل داد.

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه نتیجه نشست های این شورا خرید هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته بود، اظهار داشت: با توجه به اجرای درست قانون خرید تضمینی در این شورا توسط وزارت جهادکشاورزی تا چند روز قبل ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری شد که این میزان نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش داشته است.

وی گفت: تا رسیدن به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن خرید گندم که مصرف آرد نانوایی ها، آرد صنعتی و خودکفایی تولید گندم است، راه زیادی نداریم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز امیدواری کرد که با تلاش دولت در اجرای قانون قیمت گذاری گندم، سال آینده به خودکفایی در این محصول برسیم.

نظری گفت: دولت سیزدهم در تامین نهاده های دامی به عنوان زیرساخت تولید، حمایت از تولیدکنندگان برنج و چای و جلوگیری از قطع برق چاه های کشاورزی با تدابیر و راهکارهای نتیجه بخش، این آسیب ها را مدیریت می کند.

کد خبر 66788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =