برنامه آموزش مهارتی ویژه میوه‌های گرمسیری و خرما ابلاغ شد

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از ابلاغ برنامه آموزش مهارتی ویژه میوه‌های گرمسیری و خرما برای اجرا در استان‌های بوشهر، خوزستان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان توسط رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاون وزیر در امور باغبانی خبر داد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت جهادکشاورزی، «عطاالله ابراهیمی» اظهار داشت: این برنامه آموزشی در راستای تحقق اهداف طرح جامع مدیریت تولید میوه‌های گرمسیری و اصلاح و بازسازی نخیلات و بهره‌گیری از سند ملی الگوی کشت، توسط دفتر آموزش بهره‌برداران و با همکاری و مشارکت مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور و دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی با هدف ارتقای مهارت فنی و حرفه‌ای تولیدکنندگان میوه‌های گرمسیری و خرما انجام شده است.

وی بیان‌داشت: این برنامه برای باغداران محصولات خرما، انبه، موز، آناناس، نهال‌کاران و اعضای تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مرتبط با این محصولات در قالب ۱۳۲ دوره آموزش مهارتی توسط مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی و محققان مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور اجرا خواهد شد.

ابراهیمی در پایان گفت: همچنین در برنامه‌ریزی و اجرای این برنامه آموزشی مدیریت باغبانی استان‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌های مربوطه مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 66814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =