جذب سرمایه‌گذار چینی برای ایجاد زیرساخت‌های مناطق آزاد جدید

رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را پیشانی سرمایه گذاری خارجی و محور اصلی پاویون ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی چین (CIFIT) دانست و گفت: تلاش می‌شود برای ایجاد زیرساخت‌های مناطق آزاد جدید به جذب سرمایه‌گذار چینی بپردازیم.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علیرضا حاجعلی» در نخستین روز از آغاز به کار نمایشگاه سیفیت چین اظهار داشت: با توجه به اهمیت مناطق آزاد به عنوان پیشانی جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور و پویایی، اهمیت و توان ارزشمند این مناطق، تصمیم بر آن شد که از ظرفیت مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه استفاده شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط مقامات مسوول، تصریح‌کرد: طی نشست‌های تخصصی مقامات ذیربط مقرر شد پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد با محوریت مناطق آزاد و پیشانی قرار دادن این مناطق برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشد.

حاجعلی خاطرنشان‌کرد: رویداد تجارت سرمایه گذاری چین یا سیفیت هر سال در تاریخ هشت تا ۱۱ سپتامبر در شهر «شیامین» چین برگزار می شود که جمهوری اسلامی ایران در همه سال های گذشته به طرق مختلف در این رویداد مشارکت داشته است و حتی در سال هایی که به دلیل پاندمی کرونا این رویداد برگزار نشد تلاش کردیم ارتباطمان را از طریق مشارکت برخط در حد مقدورات حفظ کنیم.

رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد گفت: با توجه به توصیه وزارت امورخارجه به سازمان سرمایه گذاری برای شرکت در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی چین، طی مذاکرات مستمری که با کمیته اجرایی این رویداد داشتیم توانستیم یک فضای ۲۰۰ متری در سالن اصلی برای پاویون جمهوری اسلامی ایران در نظر بگیریم.

حاجعلی، اهمیت نمایشگاه را در این دانست که مناطق آزاد به عنوان بخش مهم زیرساخت جذب سرمایه گذاری کشور معرفی خواهند شد و افزود: از دیگر اتفاقات مهم در این نمایشگاه ضمن معرفی هفت منطقه آزاد موجود، جذب سرمایه گذار چینی برای ایجاد زیرساخت های مناطق آزاد جدید کشور است.

وی با بیان اینکه حضور مناطق آزاد در این دوره نظر و مطالبه جمهوری اسلامی از رویداد سیفیت را تأمین خواهد کرد، گفت: توان مناطق آزاد در بازاریابی و تهیه محتوا برای ارائه در این رویداد کمک بسیار ارزشمندی به سازمان سرمایه گذاری می‌کند. رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه گذار خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار داشت: امسال حضور ایران در سیفیت نسبت به سنوات گذشته بیشترین سطح از مشارکت بوده است.

کد خبر 66815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =