اصلاح حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی با مشارکت تعاونی/۴۴همت سرمایه‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی را برای مشارکت بخش تعاونی و مردم نهاد اصلاح می‌کنیم تا سهم تعاون در اقتصاد افزایش یابد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سیدصولت مرتضوی روز یکشنبه در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران با حضور ریییس جمهور اظهار داشت: تحقق شعار حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ضمانت اجرایی دارد و کارهای خوبی صورت گرفته است، طبق اصلاحیه سند توسعه تعاون جایگاه تعاونی را ارتقا خواهیم داد.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم تقویت و توسعه تعاونی ها در اقتصاد کشور و استفاده از ظرفیت های مردمی است امروز نیز رئیس جمهور دعوت تعاونگران را قبول و در این همایش حضور پیدا کردند ضمن اینکه در این همایش نمایندگان کشورهای مختلف و نمایندگان مجلس حضور دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم تعاون در اقتصاد کشور و اینکه در حال حاضر ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: امسال هفته تعاون در شهریورماه که مقارن با هفته دولت بود با شعار «حکمرانی تعاون و حکمرانی مردمی» آغاز شد برنامه های مختلفی در راستای سیاست توسعه تعاون در سراسر کشور برگزار شد.

وزیر کار بیان داشت: جلسات مختلفی با نخبگان و تعاونگران برگزار شد که منجر به بیان دیدگاه‌ها شد. همچنین اساتید مختلف از دانشگاه های برتر کشور دعوت شدند و نطرات مختلف درباره ایجاد رشته‌های مختلف تعاونی را پیشنهاد کردند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۳ طرح جدید به بهره برداری رسید، گفت: از شروع به کار این دولت ۴۴هزار میلیارد تومان در بخش تعاونی سرمایه گذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: ۹۱ درصد از این منابع از محل سرمایه های خرد مردمی بود که بیانگر گرایش مردم به مشارکت اقتصادی در تعاونی است.

کد خبر 66846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =