بهره‌گیری از تجارب بوشهر برای احداث مرکز قرنطینه دام در ارمنستان

معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان از مرکز قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با هدف الگوگیری از این مرکز و اجرای آن در مرز جلفا در خاک ارمنستان بازدید کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان روز یکشنبه در جریان بازید از مرکز قرنطینه دام استان بوشهر گفت: هدف از سفر به استان بوشهر آشنایی با زیرساخت‌های موجود در بخش مسائل مربوط به قرنطینه دام و ایستگاه بازرسی و بررسی صادرات و واردات دام‌ها است.

آشخن شیروانیان افزود: پیش بینی شده پس از ارزیابی نهایی در مرز ایران و ارمنستان در ورودی کشور ما مرکز قرنطینه دامی احداث شود که سعی شده برای این مرکز از تجارب ارزشمند استان بوشهر برای ترانزیت، بازرسی و بررسی دام‌ها بهره‌گیری شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه قرنطینه دارد که این ظرفیت مناسبی برای استفاده کشور ارمنستان محسوب می‌‎شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در این بازدید اظهار داشت: مرکز قرنطینه دام این اداره کل واقع در روستای احمدی شهرستان بوشهر تنها مرکز دولتی استاندارد مورد تایید سازمان دامپزشکی در موضوع صادرات و ترانزیت دام محسوب می‌شود.

مهدی تنگستانی افزود: این مرکز در واقع نقطه اتصالی برای صادرات و واردات دام مابین کشورهای اوراسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس است که با سرمایه گذاری بسیار خوب و با روش‌های روز دنیا احداث شده است.

وی گفت: برای ترانزیت دام از کشورهای اوراسیا به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس در ارمنستان تجهیزات قرنطینه وجود نداشت که بر همین اساس درخواست شده تا مرکزی مجهز در مرز ایران و ارمنستان احداث شود.

تنگستانی افزود: با توجه به وجود ساختار مناسب قرنطینه در بوشهر، مرکز این استان به عنوان الگو انتخاب شد تا مشابه آن در جفرافیای کشور ارمنستان احداث شود.

کد خبر 66858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =