هفت هزار تن نهاده دامی در همدان بدنبال دستور رئیس قوه قضاییه تعیین تکلیف شد

سخنگوی دادگستری کل استان همدان گفت: به دنبال دستور بررسی فوری وضعیت سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد از سوی رئیس قوه قضاییه، هفت هزار تن نهاده دامی موجود در این محل تعیین تکلیف شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، سید هادی مصطفوی اظهار داشت: حدود ۱۳ هزار تن نهاده دامی و ذرت در سیلویی واقع در اسدآباد نگهداری می شد که بخشی از آن در معرض آلودگی قرار گرفته بود و بخش سالم آن پس از بررسی ها و آزمایشات لازم منتقل شد.

وی گفت: یازدهم شهریور امسال رییس قوه قضاییه در تماس تلفنی با رئیس دادگستری استان همدان دستور بررسی فوری وضعیت سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد را صادر کرد.

سخنگوی دادگستری کل استان همدان افزود: بنابراین بعد از بازدید از سیلو و بررسی های صورت گرفته نسبت به ترخیص کالا از این سیلو و انتقال آن به استان گلستان اقدام لازم صورت گرفت تا در اختیار یکی از واحدهای بزرگ تولیدکننده کالاهای اساسی قرار بگیرد.

مصطفوی با بیان اینکه کار انتقال این نهاده های دامی با هدف مصرف آن‌ها در بخش دام و طیور انجام شد، اظهار داشت: فراوری این میزان نهاده دامی نیازمند ظرفیت بالایی بود که این ظرفیت در همدان وجود نداشت.

وی گفت: همچنین بنای تقسیم بندی و توزیع نهاده های دامی دپو شده در بخش های مختلف نبود بنابراین مقرر شد به صورت یکجا در اختیار یکی بزرگترین واحدهای تولید کالاهای اساسی در گلستان قرار گیرد.

این مقام قضایی تاکید کرد: باید فرایند اداری و اجرایی برای بهره گیری از نهاده های دامی تسهیل، تسریع و اصلاح شود تا شاهد این قبیل اتفاقات و از بین رفتن نهاده ها دامی و ذرت در سیلو ها نباشیم.

بدنبال دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت‌المال به ویژه جلوگیری از تضییع و فساد نهاده‌های دامی ذخیره شده، رئیس کل دادگستری استان همدان از سیلوهای واقع در شهرستان اسدآباد بازدید کرد و افزود: مقدار زیادی نهاده دامی و ذرت در این سیلو نگهداری می‌شود که بخشی از آن در معرض آلودگی و غیرقابل استفاده شدن قرار دارد و بخشی از آن نیز آلوده شده و باید اقدامات لازم برای تغییر وضعیت و نگهداری آن انجام شود.

کد خبر 66914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =