تشکیل بیش از ۱.۵ میلیون پرونده مالیاتی جدید

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نزدیک به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ابزار پرداخت به پرونده‌های مالیاتی متصل شده است، گفت: در بخش شناسه کالا و خدمات عمومی تاکنون ۴۸ شناسه خدمات و بیش از ۳۷ هزار شناسه کالا تخصیص یافته است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص اقدامات انجام شده در راستای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار داشت: با هماهنگی بانک مرکزی عملیات ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان و درگاه‌های الکترونیکی پرداخت از نیمه دوم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد که براساس آن الصاق نزدیک به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ابزار پرداخت (ترمینال) به پرونده‌های مالیاتی و تشکیل بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده مالیاتی جدید صورت پذیرفته و ساماندهی مالیاتی ابزارهای پذیرش در حال حاضر کامل شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شناسه کالا و خدمات نیز عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی با نمایندگان وزارت صمت در خصوص کدینگ کالا/خدمات، طراحی و تولید سامانه دریافت فایل شناسه کالا / خدمات در درگاه سازمان جهت استفاده مؤدیان به نشانی https://stuffid.tax.gov.ir و انتشار راهنمای اخذ و استفاده از شناسه عمومی و اختصاصی کالا / خدمت در درگاه ملی مالیات از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مذکور است.

موحدی بکنظر درخصوص آخرین وضعیت تخصیص شناسه کالا و خدمات تصریح کرد: در بخش شناسه کالا و خدمات عمومی تاکنون ۴۸ شناسه خدمات و بیش از ۳۷ هزار شناسه کالا تخصیص یافته است.

همچنین در بخش شناسه کالا و خدمات اختصاصی نیز تاکنون بیش از ۱۳ هزار شناسه خدمات و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار شناسه کالا تخصیص یافته است.

کد خبر 66918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =