مستحکم بودن روابط تهران-ریاض در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری

سفیر جدید عربستان سعودی در ایران با ابراز خرسندی از شروع فصل جدید از روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: این روابط در همه زمینه ها از جمله تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری مستحکم خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، عبدالله بن سعود العنزی که شامگاه گذشته برای شرکت در مراسم هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، در سفارتخانه این کشور در تهران حضور یافته بود، گفت: الحمدلله روابط میان پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران از سر گرفته شده است. این روابط سازنده، مستحکم و بر اساس منافع مشترک، احترام متقابل و حسن همجواری خواهد بود. این روابط در همه زمینه های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری مستحکم خواهد بود.

این دیپلمات سعودی همچنین از ایفای نقش سازنده جمهوری خلق چین در جهت حصول توافق از سر گیری روابط دوجانبه میان تهران و ریاض قدردانی و تصریح کرد: این توافق بر توافقنامه برای همکاری های دوجانبه و سازنده در زمینه های زیادی تمرکز دارد و همچنین این یک توافقنامه امنیتی مشترک میان دو کشور است که باعث تقویت همکاری ها می شود.

وی خاطرنشان کرد که توافق میان تهران و ریاض بازتاب و تاثیر زیادی در بسیاری از موضوع ها داشته است و با واکنش مثبت و استقبال جامعه جهانی مواجه شد زیرا هرگونه توافقی میان پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو کشور همسایه و مهم در منطقه، باعث تقویت صلح و امنیت منطقه و کمک به تحقق رفاه برای ملت های دو کشور خواهد شد.

عبدالله بن سعود العنزی یادآوری کرد که دعوت پادشاه عربستان سعودی از سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ریاض انجام شده و ان شاالله این سفر بر اساس برنامه کاری رئیس جمهوری ایران و در زمان مناسب انجام خواهد شد.

عبدالله بن سعود العنزی روز ۱۴ شهریور ماه جاری وارد تهران شد و روز یکشنبه هفته جاری (۱۹ شهریور) رونوشت استوارنامه خود را تسلیم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد.

روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و عربستان در ماه های اخیر و با میانجی گری چین بار دیگر از سر گرفته شد.

پیشتر علیرضا عنایتی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی عربستان سعودی پیش از ظهر سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ وارد ریاض شد و از سوی مسئولان وزارت خارجه عربستان سعودی و همکاران سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض مورد استقبال قرار گرفت.

با ارتقای روابط ایران و عربستان به سطح سفیر، دو کشور پس از هفت سال روابط خود را در عالی ترین سطح به طور رسمی از سر گرفتند.

کد خبر 66990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =