آغاز هفدهمین نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته از امروز

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک و صنایع وابسته (ایران‌پلاست) با حضور ۷۷۰ شرکت داخلی و خارجی از امروز (یکشنبه تا چهارشنبه) هفته جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز؛ نمایشگاه صنعت پلاستیک در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی برگزار خواهد شد.

فرید دوستی مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از حضور ۵۶۰ شرکت داخلی و ۲۱۰ شرکت خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک و صنایع وابسته (ایران‌پلاست) خبر داد و گفت: بیش از ۲۲۰ بازدیدکننده خارجی از مقامات، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برای بازدید از این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدرضا شاکری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری هم از حضور ۴۸ شرکت ماشین ساز در این دوره از نمایشگاه خبر داد و افزود: ماشین سازان همواره نقش موثری در نمایشگاه ایران پلاست داشته و در همه دوره‌ها به صورت فعالانه حضور پیدا کرده و نوآوری‌های خود را در همین رویداد عرضه کرده اند.

حسن عباس‌زاده مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص اهمیت صنعت پلاستیک و تجهیزات، گفت: صنعت پلاستیک در کشور ما تقریبا هم‌زمان با صنعت پتروشیمی ایجاد و هم‌اکنون به بلوغ خوبی رسیده است و کیفیت محصولات آن در حد مطلوبی است و هر ساله مقادیر زیادی از محصولات نهایی پلاستیکی پس از تامین نیاز داخل کشور، صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در کشور ما نیم قرن تجربه را سپری کرده است و به عنوان یکی از صنایع پیشرو در اقتصاد ملی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن در سال رسیده است.

مرتضی شاه میرزایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم درباره این نمایشگاه گفت: برای داشتن نظام زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، ضروری است نیازها و ظرفیت‌های صادراتی صنایع پایین دستی شناسایی شود و نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نقش موثری در تحقق این مهم دارد.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد صنایع تکمیلی و میان دستی پتروشیمی کشور می‌تواند در تعامل و بهبود زیرساخت‌های این صنعت به منظور تسهیل شرایط فضای کسب و کار و رفع موانع و مشکلات احتمالی پیش رو در مسیر توسعه متوازن، نقش موثری داشته باشد.

رضا نکوئی مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در خصوص اهمیت برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: این نمایشگاه با توجه به گستردگی بازار پلیمر و رشد روزافزون آن در جهان محلی برای تبادل دانش و فناوری و همچنین دیدار سرمایه گذاران با فعالان این صنعت خواهد بود.

نکوئی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش و ارائه محصولات با ارزش افزوده بالاتر باید با برگزاری این نمایشگاه پیگیری شود، افزود: باید سرمایه گذاران بتوانند با توجه به بازدهی مطلوب در این صنعت، ظرفیت‌های صادراتی در این صنعت پویا را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی برای رسیدن به ظرفیت تولید ۱۹ میلیون تنی محصولات پلیمری در سال ۱۴۰۶، این هدفگذاری با حضو فعال اندیشمندان و صنعتگران این حوزه محقق خواهد شد.

هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل از ۲۶ شهریور به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان صنعتگران و علاقه‌مندان است.

کد خبر 67053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =