برداشت پسته از باغات استان تهران آغاز شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران از آغاز برداشت پسته در باغات سطح استان خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال ۹ هزار و ۹۰۰ تن محصول از اراضی پسته کاری استان برداشت شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان جهادکشاورزی استان تهران، «جبرئیل برادری» با اشاره به افزایش ۱۰۰ تنی تولید پسته در اراضی این استان، افزود: هم اکنون پسته کاری در سطح استان رونق گرفته و محصولاتی قابل رقابت با استان های مطرح در این زمینه از این اراضی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت پسته از امروز آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد، گفت: امسال ۱۱ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراضی استان تهران زیر کشت پسته رفته‌ است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، میزان عملکرد تولید پسته در هر هکتار را ۱.۹ تن اعلام و تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در استان تهران با استفاده از روش های نوین آبیاری توانسته اند با مدیریت آب کشاورزی، ضمن افزایش سطح زیر کشت، بازده تولید را نیز به سطح مطلوب برسانند و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد اراضی زیر کشت پسته با شیوه‌های نوین آبیاری می‌شوند.

وی افزود: مهمترین و بیشترین ارقام پسته‌ای که در باغات استان تهران کشت می‌شود شامل اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و فندقی است و این ارقام سالهاست که در سطح باغات کشت می شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: شهرستان های ورامین با هفت‌هزار و ۶۸۰ تن، ری با ۷۰۰ تن، پاکدشت با ۶۵۰ تن و ملارد با ۶۰۰ تن بیشترین میزان تولید پسته در سطح استان تهران را به خود اختصاص داده اند.

در پنج ماه نخست امسال نزدیک به ۱۶ هزار تن انواع پسته به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار به ۴۴ کشور صادر شد که ۲۳ درصد آن به مقصد روسیه بوده است.

کد خبر 67086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =