تغییر ریل در نظام مالیاتی ایجاد خواهد شد

سخنگوی سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه تغییر ریل در نظام مالیاتی ایجاد خواهد شد، گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به‌عنوان بستر اجرای ارزش افزوده مصوب شده و از آبان ۱۴۰۱ اجرایی و ارتقا یافت تا امروز که در حال تکمیل است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، مهدی موحدی بکنظر در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار داشت: به واسطه تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان در اجرای پایانه‌های فروشگاهی که در آینده به تایید شورای نگهبان می‌رسد، می‌توان شرایط را برای اجرای قانون سهل‌تر و کامل‌تر کرد.

وی افزود: نظام مالیاتی جدید به طور هوشمند انجام می‌شود تا مردم و مودیان دچار فرایند مالیات ستانی نشده و به طور مجازی بتوانند اظهارنامه خود را با ارائه صورت‌حساب‌های الکترونیک ثبت کنند.

سخنگوی سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: ثبت الکترونیک صورتحساب‌ها ملاک صحت اظهارنامه مودیان است و به جز یک درصد معدود مودیان بزرگ که بنا بر شغل و کسب‌شان به‌صورت دستی رسیدگی مالیاتی انجام می‌شود.

موحدی بکنظر در خصوص محاسبه مالیات کسانی که در ساخت و ساز خانه‌ها فعالیت دارند، گفت: سازمان مالیات با توجه به سامانه‌ها و مراجع مختلف در حال شناسایی و رصد مودیان در حوزه‌های مختلف است؛ چون به‌عنوان بخشی از حکمرانی اقتصادی کشور باید بر حکمرانی پولی و مالی کشور نظارت و از آن حفاظت کند.

وی یکی از موارد قانونی مالیات بر عایدی سرمایه را رصد و اجرای قانون، ارتباط با زنجیره اموال منقول و غیرمنقول مثل املاک مسکونی و تجاری، خودرو، سکه، طلا و ارز دانست تا از سفته بازی و سوداگری در این بازارها جلوگیری شود.

کد خبر 67146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =