استانداردهای سختگیرانه صادرات پسته تعدیل و محدودیت کارت‌های بازرگانی رفع شد

چالش‌های استانداردهای سختگیرانه صادرات پسته و محدودیت کارت‌های بازرگانی در نشست مشترک استاندار کرمان با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و وزیر اقتصاد، تعدیل ‌و رفع شد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، این نشست در حالی در سفر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان به تهران برگزار شد که مسئولان کشور و دیار کریمان به عنوان قطب تولید پسته ایران، با ارایه راهکارهایی یکی از مهمترین مشکلات صادرات و کشاورزان را پیگیری و رفع کردند.

اخیرا استانداردهای سختگیرانه همچون شناسنامه‌دار کردن صدای کشاورزان استان کرمان درآورده است که متن گزارش زیر را در این حوزه می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

جنگ نابرابر پسته خندان ایران با آمریکا

در این زمینه روابط عمومی استانداری کرمان نیز شامگاه چهارشنبه در خبری به رسانه‌ها اعلام کرد که از مباحث و تصمیمات این نشست، تامین مالی ریالی سرمایه در گردش ۶ هزار میلیارد تومانی از طریق بانک‌های عامل برای خرید پسته بود که هفته آینده اقدامات اجرایی آن انجام خواهد شد.

تامین مالی ارزی سرمایه در گردش یک میلیارد دلاری از طریق بانک‌های عامل برای صادرکنندگان نیز توسط بانک‌های عامل از محل منابع صندوق توسعه ملی در بانک‌ها مورد تصمیم واقع شد.

توافق با بانک مرکزی جهت رفع محدودیت کارت‌های صادراتی صادرکنندگان به مدت شش ماه نیز اتخاذ شد که براین اساس امکان صادرات توسط صادرکنندگان فراهم می‌شود.

موضوع رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان با توجه به گزارش قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی و همچنین امکان انتقال حواله به دیگران نیز در نشست یادشده، مصوب شد.

همچنین مقرر گردید، رعایت استاندارهای اعلامی فقط در قبال کشورهایی انجام گیرد که استاندارد اعلام شده دارند و در خصوص سایر کشورهایی که استاندارد اعلام شده ندارند، دچار خود تحریمی نباشیم و امکان صادرات وجود داشته باشد.

گفتنی است، نمایندگان بخش خصوصی، انجمن پسته، اتاق بازرگانی کرمان، کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، اتحادیه خشکبار ایران و سایر تشکل‌های بخش خصوصی نیز در این نشست حضور داشتند.

نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور استاندار کرمان، وزیر اقتصاد و دارایی، رییس صندوق توسعه ملی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان توسعه تجارت، مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، ملی و توسعه صادرات جهت حل مشکلات صادرات پسته در تهران برگزار شد.

کد خبر 67196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =