تلاش دولت سیزدهم برای ایجاد ۲۸ هزار فرصت شغلی در صنایع کوچک محقق شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تلاش دولت سیزدهم، ۲۸ هزار اشتغال جدید از ابتدای سال تاکنون به واسطه بهره برداری از طرح‌های صنعتی مختلف و برگشت واحدهای راکد به تولید ایجاد شده است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در محل شهرک صنعتی شماره پنج اهواز افزود: برنامه جدیدی برای شناسایی واحدهایی که در تامین مواد اولیه جهت توسعه خط تولید خود با مشکل مواجه هستند در نظر داریم که تا کنون ۲۵۰ واحد شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر سیاست‌های وزارت صمت نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی است ادامه داد: بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی در دستور کار این وزارتخانه است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان آنکه همزمان با احیای واحدهای صنعتی به دنبال به روز رسانی واحدهای تولیدی هستیم، اظهار داشت: از شرکت‌های دانش بنیان نیز خواسته شده تا با استفاده از ظرفیت دانش بنیان خطوط تولید را بازسازی و بهسازی کنند تا در کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی اثر گذار باشد.

خوزستان پایلوت خوشه‌های صنعتی

معاون وزیر صمت با اشاره به یکی از سیاست‌های این وزارتخانه در ایجاد خوشه سازی صنعتی افزود: خوشبخانه خوزستان در ایجاد خوشه‌های صنعتی پیشرو بوده که به همین دلیل این استان‌ به عنوان پایلوت تعیین شده است. در حال حاضر بیش از ۵۰۵ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده و ۱۸۰ خوشه نیز در دست تشکیل است.

در خوزستان پنج خوشه صنعتی پوشاک، آبزی پروری، ادوات کشاورزی ،خرما و نفت و گاز وجود دارد.

معاون وزیر صمت امروز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به خوزستان از چند واحد صنعتی در شهرک های صنعتی ۲، سه و پنج بازدید نمود.

همچنین امروز طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز و شرکت فولاد تجارت صدرا با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بهره برداری شد.

کد خبر 67213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =