معاون رییس جمهور: دیپلماسی فعال دولت مسیر صادرات کشور را هموارتر کرد

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: با دیپلماسی فعالی که دولت سیزدهم در پیش گرفته و ارتباطی که با همسایگان و کشورهای قدرتمند اقتصادی مثل چین، روسیه و هند و غیره داریم مسیر صادرات کشور نسبت به گذشته هموارتر شده و می توانیم در این راه گام های بلندی برداریم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، سیدمحمد حسینی شامگاه پنجشنبه در آیین هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان در محل بزرگترین خانه خشتی جهان اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان کشور حامی تولید هستند و رهبر معظم انقلاب هم از سال ها قبل تاکید داشته و دارند که موانع از سر راه تولید برداشته شود تا شاهد رونق و جهش تولید باشیم.

وی ادامه داد: یکی از این مباحث رونق در تولید محصولات کشاورزی است چنانکه در برنامه هفتم توسعه اخیرا در مجلس شورای اسلامی در بحث تولید محصولات کشاورزی تأکید شده که باید ۹۰ درصد نیازهایمان را در کشور تولید کنیم و این مهم بدون همت کشاورزان زحمتکش و حمایت مسئولان میسر نیست.

معاون پارلمانی رییس جمهور تأکید کرد: در جنگ اوکراین دیدیم که امنیت غذایی جهان به خطر افتاد اگر بتوانیم محصول مورد نیاز کشور را تامین کنیم این اتفاقات نمی تواند بر ما اثرگذار باشد.

وی افزود: علاوه بر دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم باید پای کار باشند آنگونه که امروز شهرهایی که گندم خیز هستند شاهدیم دائم به دولت یادآور می شوند که پول و وجه گندم یک روز هم به تأخیر نیفتد و امسال رکورد تولید شکسته شد و توسط دولت بالای ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

حسینی تصریح کرد: در حوزه مشکلات پسته هم مسئولان باید با واقعیت ها آشنا شوند و بحث تعهد ارزی و غیره را بدانند تا محصولی که با رنج و مرارت به دست می آید وفرصت های شغلی ایجاد می کند مورد حمایت قرار گیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: آمریکایی ها از محصول کشاورزی پسته کپی کردند اما این کپی برابر با اصل نیست مرغوبیت و کیفیت پسته رفسنجان قابل مقایسه با پسته آمریکا نیست، ولی آن ها قدرت تبلیغات رسانه ای، بازاریابی و صادرات دارند و ما هم باید دست در دست هم دهیم تا صادرات این محصول رونق بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رفسنجان به عنوان پایتخت جهان پسته معرفی می شود به خاطر قدمتی است که رفسنجان در تولید پسته دارد، درست است که در جای جای ایران پسته کاری شده اما در خیلی مناطق رفسنجانی ها این محصول را ترویج کردند.

حسینی تصریح کرد: ما شاهد برپایی جشنواره ها در شهرهای مختلف هستیم که محصولات کشاورزی خود را مانند انار، سیب، بادام و گردو را معرفی می کنند این جشنواره ها فرصت و مجالی است که مردم ایران در فضای مجازی که می توان با جهان ارتباط برقرار کرد محصولشان را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: هفتمین جشن ملی پسته هم امسال در رفسنجان در پنج نقطه از این شهرستان برگزار شد و این جشن ها باعث رونق صنعت گردشگری می شود و عرضه محصول باید در این جشن ها تقویت شود و دبیرخانه دائمی فعال باید این کار را در طول سال انجام دهد که باعث می شود مردم در این جشن ها با تاریخچه شهرستان آشنا شوند.

وی درباره کمبود آب گفت: بیش از یک دهه خشکسالی داشتیم و رودخانه ها و دریاچه ها در سیستان و بلوچستان، فارس و غیره خشک شده اند و این موضوع مهمی است و دولت پیگیر رفع آن است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: جلساتی در وزارت نیرو شروع شده و انتقال آب دریا برای شرب و کشاورزی برنامه ریزی شده همچنین نحوه آبیاری و نوع کشت که محصولات متناسب با نیاز آبی کشت مورد بحث است مشخص شده لذا تأکید رئیس جمهور حل این مشکلات است نه اینکه بگویند مشکلات وجود دارد و کاری نمی توان کرد.

وی تصریح کرد: لذا اگر متفکران و جوانان خلاق و متخصص به عرصه بیایند راهکار وجود دارد و الان هشت هزار و ۵۰۰ شرکت فناور در کشور وجود دارد و ایده ها و محصولاتی که تولید کردند علاوه بر خودکفایی و نیاز داخل به خارج هم صادر می کنند.

حسینی افزور: بنابراین اهتمام جدی در رونق تولید در کشور وجود دارد که منجر به ایجاد فرصت های شغلی، درآمدزایی، بهبود شرایط زندگی و معیشت مردم است و درآمد ارزی دارد و تحریم معنی و مفهومی ندارد.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم گفت: رفسنجان در این دوران درخشش خاصی داشت، رزمندگان چندین گردانش لشکر ثارالله بچه های رفسنجان بودند و آنها طلایه دار مبارزات در دوران دفاع مقدس بودند و همینطور مردم در پشت جبهه خدمت می کردند و پسته و محصولات دیگر به جبهه ها روانه می کردند و همه وامدار احسان و گذشت نسل قبل از خودمان هستیم که هشت سال سختی ها را تحمل کردند و افتخار آفرینی کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: اگر امروز رییس جمهور با اقتدار، عزت و صلابت در مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گوید و اگر با کشورهای دنیا می نشینیم و صحبت می کنیم و ما را در سازمان های مهم جهانی مثل شانگ های و گروه اقتصادی بریکس می پذیرند به دلیل همین روحیه شهادت طلبی است و در راس آن ها سردار دل هاست و امید که رهرو آنها باشیم.

پنجمین شب از هفتمین جشن ملی پسته با حضور جمعی از مسئولان و مردم در خانه حاج آقا علی رفسنجان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد.

کد خبر 67220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =