سیر نزولی قیمت انواع سکه و طلا در آخرین هفته تابستان

فعال بازار طلا گفت: قیمت انواع سکه و طلا در آخرین هفته شهریور ۱۴۰۲ سیر نزولی داشت و این روند تا اواسط هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش اگزیم نیوز، «محمد کشتی آرای» امروز (جمعه) در گفت‌وگویی در خصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته بهای انس جهانی طلا ۱۰ دلار نوسان داشت و آخرین نرخ آن یک‌هزار و ۹۲۲ دلار بود که در مقایسه با ابتدای هفته ۲ دلار کاهش داشت.‌

وی افزود: بهای انس جهانی طلا در طول هفته تا مبلغ یک‌هزار و ۹۳۸ دلار هم افزایش داشت، اما دوباره سیر نزولی در پیش گرفت.

این فعال بازار طلا گفت: در آخرین هفته شهریور قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخل با توجه به کاهش نرخ ارز سیر نزولی داشت و سکه طرح جدید دوباره به کانال ۲۷ میلیون تومان بازگشت.

وی ادامه‌داد: در آخرین معاملات شهریور سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشتند.

کشتی آرای اظهار داشت: در دوره زمانی ذکر شده هر مثقال طلای آب شده ۱۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

به گفته وی، در آخرین هفته تابستان ۱۴۰۲ حباب سکه تغییری نداشت و در محدوده پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار داشت.

فعال بازار گفت: در دو هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا ثبات داشت، اما در هفته آخر شهریور با توجه به کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا بودیم.

وی پیش‌بینی کرد با توجه به شرایط موجود و تعطیلات پیش رو تا اواسط هفته آینده قیمت‌ها ثابت بماند و تغییر قابل توجهی نداشته باشیم.

کشتی‌آرای توضیح داد: بازارهای جهانی و بازارهای داخلی در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل هستند و تنها عامل تاثیرگذار می‌تواند نرخ ارز باشد که آن هم پیش‌بینی می‌شود به دلیل مدیریت نرخ ارز ثابت بماند و تغییری را شاهد نباشیم.

کد خبر 67223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =