سهام بزرگترین زیست پالایشگاه ایران مهر امسال در بورس عرضه می‌شود

نخستین شرکت سهامی عام پروژه و بزرگترین زیست پالایشگاه ایران جهت عرضه در بازار سرمایه آماده می شود و قرار است نخستین عرضه این زیست پالایشگاه در بورس تهران مهر امسال به انجام برسد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، قرار است همایش معرفی سهام شرکت «گسترش سوخت سبز زاگرس» با نماد «شگستر» با حضور فعالان بازار سرمایه، فردا (سه شنبه، چهارم مهر)‌۱۴۰۲ در سالن همایش های شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شود تا برنامه های جاری و وضعیت مالی شرکت تشریح شود و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

قرار است نخستین عرضه این زیست پالایشگاه ایران و خاورمیانه با نماد شگستر در بورس تهران در مهر امسال به انجام برسد.

شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس، زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است و دو زیست پالایشگاه بیواتانول در استان های کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد را در دست ساخت دارد. ایدرو تا کنون سه‌هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که زیست پالایشگاه نخست سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود و دومی سال ۱۴۰۵ تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

هدف اصلی این پروژه‌ها، بهبود کیفیت بنزین مصرفی است. با جایگزینی الکل سوختی (بیواتانول) به جای MTBE، علاوه بر کاهش آلایندگی محیط زیست، هزینه‌های پالایشگاه‌های تولید بنزین نیز کاهش می یابد.

در سال های اخیر بیواتانول با اقبال گسترده ای از سوی کشورهای پیشرفته همراه شده است و تولید این محصول در آینده رو به افزایش خواهد بود.

کد خبر 67305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =