۳۰ برابر ۲۹ سال گذشته کالای رسوبی در کشور تعیین تکلیف شد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این سازمان در مدت ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، ۳۰ برابر ۲۹ سال گذشته کالای رسوبی و متروکه تعیین تکلیف کرده که بسیاری از آن‌ها مربوط به اوایل دهه ۸۰ است.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدعبدالمجید اجتهادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کالاهای رسوبی و متروکه در بندر شهیدباهنر بندرعباس اظهار داشت: نخستین هدفمان، تعیین تکلیف این کالاهای رسوبی و متروکه است که با همکاری سایر دستگاه‌ها درحال انجام بوده و می‌توان از دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی در این زمینه یاد کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر محوطه محدود گمرک شهید باهنر بندرعباس به واسطه وجود این کالاهای متروکه و رسوبی گنجایش تخلیه و نگهداری هیچ‌گونه کالایی را ندارد، بنابراین باید این محوطه‌ها خالی شود تا بتوان کالاهای دیگر و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را وارد کنند.

برگزاری ۲ مزایده فوق‌العاده خودروهای سواری و ماشین آلات راهسازی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات معاون اول رئیس جمهور در خصوص خروج و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه در بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر اشاره کرد و گفت: باتوجه به بازدید معاون اول رئیس جمهور و تاکیدی که بر خروج و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر و سایر بنادر و انبارهای سازمان اموال تملیکی داشتند، نشست‌های متعددی برگزار شد.

اجتهادی بیان کرد: اموال تملیکی به عنوان سازمانی که مسوولیت تعیین تکلیف این کالاها و همچنین کالاهای قاچاق را برعهده دارد هم نشست‌های مختلفی تشکیل داد و ۱۳ استان را پای کار آورد که شاهد حضور آنان در هفته گذشته در بندر شهید رجایی بودیم.

وی اضافه کرد: این کالاهای رسوبی که مربوط به سال‌های قبل بوده و در زمانی کمتر از یک‌سال اخیر در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته، را از این بندرها خارج کرده و در اماکن اختصاصی اموال تملیکی و به محوطه‌های این سازمان منتقل می‌کنیم که این کار درحال انجام است.

این مسوول ابراز کرد: سازمان اموال تملیکی در خصوص خودروهای سواری و ماشین آلات راهسازی و معدنی اقدام‌های اولیه را برای دریافت مجوزها انجام داده و هماهنگی‌های خوبی نیز متعافب دستور معاول اول رئیس جمهور انجام شده است.

اجتهادی گفت: سازمان ملی استاندارد اکنون به خوبی پای کار آمده و همکاری ویژه‌ای در این زمینه دارد، سازمان محیط زیست نیز به همین نحو درحال فعالیت بوده و سایر دستگاه‌ها و گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی همکاری‌های خوبی انجام دادند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی یادآورشد: مجوزهای تعدادی از خودروهای سواری و ماشین آلات راه‌سازی و معدنی و از جمله اتوبوس‌های موردنظر اخذ شده است و ۲ مزایده فوق‌العاده خاص ماشین آلات راهسازی و خودروهای سواری نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: یک مزایده خاص خودروها و ماشین آلات مخصوص در استان هرمزگان بوده که زمان بازدید آن از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه جاری تعیین شده است.

اجتهادی گفت: مزایده فوق‌العاده دیگر نیز از ۲۰ مهرماه امسال آغاز می‌شود که مربوط به خودروهای سواری و ماشین آلات راهسازی سایر استان‌هاست که استان هرمزگان نیز اگر آمادگی داشته باشد می‌تواند در آن شرکت کند.

کد خبر 67405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =