٨٠ همت سرمایه‌گذاری برای رونق تولید روستاها در دولت سیزدهم

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: بیش از ٨٠ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در روستاها سرمایه گذاری در قالب پرداخت تسهیلات انجام شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سیدامیرحسین مدنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دولت ۶٧٠ هزار شغل در روستاها ایجاد شده است. این مشاغل کاملا از طریق سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل رصد است.

وی افزود: با همت دولت سیزدهم، ٩٠٠ واحد تعطیل در روستاها به چرخه تولید بازگشتند.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از کانون‌های مولد و تولید در کشور روستاها هستند، گفت: روستاها ٢۵ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود که ٧٠ درصد تامین مواد و محصولات توسط روستایی‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: راه اندازی ۵٠٠ بازار محصولات روستایی در مناطق روستایی یک مسأله مهم است که به خاطر توجه کشور به تولید روستاها با حذف واسطه‌ها و معرفی در بازار صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: نقطه شروع این بازار محصولات همزمان با هفته روستا از ١٢ تا ١٨ مهر ماه صورت می‌گیرد.

مدنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «روستا آباد» عرضه محصولات روستایی و عشایری گفت: با حضور بیش از هزار تولیدکننده برتر روستایی و گروه‌های آیینی روستایی از ١٢ تا ١٨ مهر در مصلی تهران برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه از مجموعه‌های مردمی برای فروش محصولات دعوت کرده ایم که ۵٠ غرفه مربوط به فروش محصولات است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری تاکید کرد: همزمان با برپایی این نمایشگاه ٢ هزار طرح اقتصادی کوچک و بزرگ و بیش از ٣٣ هزار طرح عمرانی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد روستا وابسته به آب و کشاورزی سنتی نیست، گفت: ١١ هزار میلیارد تومان منابع در کشور برای اشتغالزایی و رونق تولید روستاها وجود دارد.

وی افزود: پنج هزار و ٧٠٠ واحد نیمه تعطیل و راکد در دولت سیزدهم احیا شد که تا پایان این دولت به هشت هزار واحد احیا شده خواهیم رسید.

مدنی خاطر نشان کرد: مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی در روستاها شامل نبود سرمایه در گردش، عدم به روز رسانی تجهیزات و تکنولوژی، آب بر بودن محصولات تولیدی و انتخاب نامناسب است مکان تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در روستاها نبود متولی واحد و پراکندگی روستاهاست گفت: تجمعی وظایف به عنوان کار ویژه‌ای بود که دنبال کردیم ولی نتوانستیم در کمیسیون تلفیق رای بگیریم ضمن اینکه اکنون در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری بیان داشت: در برنامه توسعه هفتم طرح‌های خوبی ارائه شده اما مهمترین مشکل روستاها اختصاص نهاد واحد برای روستاهاست.

وی از بازگشت ۴۵٠ هزار نفر به روستاها خبر داد و گفت: طبق مطالعات صورت گرفته از سال ١٣٩۵ تا ١۴٠٠، شاهد بازگشت به روستاها و رونق بوده‌ایم که با اقدامات دولت سیزدهم این آمار در سال های ١۴٠١ و ١۴٠٢ روند افزایشی خواهد داشت.

مدنی ابراز داشت: احیای واحدهای صنعتی و تولیدی، اهتمام به نیازهای روستایی و ساخت مسکن منجر به آبادی روستاها می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد سامانه‌ای واحد برای شناسایی مشاغل و واحدهای تولیدی روستاها گفت: ٢۵ هزار روستای بالای ٢٠ هزار خانوار را مورد بررسی قرار دادیم که زنجیره ارزش را با وزارت گردشگری و کشاورزی و بنیاد مستضعفان پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 67501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =