حمایت دولت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مشکل و مانع اصلی بر سر راه توسعه کشور در شرایط کنونی را محدودیت منابع مالی عنوان کرد و گفت: حمایت جدی دولت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی، نقش مهمی در تحقق شعار سال و بهبود رشد تولید دارد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان برنامه و بودجه، یک‌صد و سی و چهارمین جلسه نهاد تعامل با حضور «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای شورای‌عالی فنی و اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور، برگزار شد.

جلسه نهاد تعامل به موضوع «بحث و گفتگو درباره موانع کسب و کار شرکت‌های مهندسی مشاور و پیمانکار و ارائه پیشنهاد برای رفع موانع» اختصاص داشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای شورای‌عالی فنی و اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

منظور هدف از تشکیل این نشست را شنیدن دغدغه‌ها، مسائل، پیشنهادها و انتظارات نمایندگان تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور از سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکلات اعلام کرد و گفت: ما خود را خدمتگزار و پاسخگوی نیازهای جامعه مهم و اثرگذار مهندسان مشاور و پیمانکاران می‌دانیم و هر تلاشی را که بتوانیم، انجام می‌دهیم تا این صنف مولد بتواند کار خود را بهتر و به‌سرعت در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور انجام بدهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مهندسان مشاور و پیمانکاران را سرمایه‌های اصلی و ذخایر واقعی معنوی کشور دانست و تأکید کرد: رسیدگی به نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست، در دستور کار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار خواهد گرفت.

وی مشکل و مانع اصلی بر سر راه توسعه کشور در شرایط کنونی را محدودیت منابع مالی برشمرد و گفت: منابع فعلی، پاسخگوی نیازهای متعدد کشور نیست و این محدودیت باعث شده که به‌تدریج، بخش زیادی از مشوق‌ها برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور، حذف شده و انگیزه صادرکنندگان این خدمات را کاهش دهد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه کشورهایی که شرکت‌های مهندسی آنها توانسته‌اند در صادرات خدمات فنی و مهندسی به رتبه‌های بالایی دست یابند، به پشتوانه مشوق‌ها و تضمین‌های بانکی و اعتباری دولت‌های آنها بوده است، افزود: نهادهای پشتیبان دولتی در کشورمان باید بتوانند در ضمانت صادرات، ارائه تسهیلات مشوق صادرات و موارد مشابه، نقش فعال‌تری را در حمایت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایفا کنند.

منظور با اشاره به عزم جدی دولت برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، عمق بازار سرمایه در کشور را ناکافی اعلام کرد و گفت: اغلب بانک‌ها، کفایت سرمایه لازم را ندارند و از آنجایی که بازار بدهی هم در کشور نداریم، اغلب شرکت‌های فنی و مهندسی، در تأمین منابع مالی مشکل دارند که باید برای بهبود وضع منابع مالی در کشور، راهکاری پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: نهادهای پشتیبان دولتی در کشورمان باید بتوانند در ضمانت صادرات، ارائه تسهیلات مشوق صادرات و موارد مشابه، نقش فعال‌تری را در حمایت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایفا کنند، زیرا حمایت جدی دولت از شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی، نقش مهمی در تحقق شعار سال و بهبود رشد تولید دارد.

کد خبر 67541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =