صندوق‌های پژوهش و فناوری با سرمایه ناچیز منشا کارهای بزرگی بوده‌اند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه یکی از موانع افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری، بخش‌های دولتی هستند، تاکید کرد: باید در دولت برای رفع این موانع چاره اندیشی شود.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از شادا، محمدعلی زلفی گل در مراسم امضای تفاهمنامه افزایش سرمایه ثبتی صندوق‌های پژوهش و فناوری که در وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در اقتصاد دانش بنیان تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی و زیر مجموعه آن صندوق‌های ضمانت پژوهش و فناوری است علی رغم اینکه سرمایه این صندوق‌ها ناچیز بوده اما منشا برکات بسیاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موانع افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری، بخش‌های دولتی هستند، یادآور شد: آنها برای آنکه سهم خودشان باقی بماند و درصد مشارکت خود را حفظ کنند نه افزایش سرمایه می‌دهند و نه اجازه می‌دهند بخش خصوصی افزایش سرمایه دهد این در حالیست که بخش دولتی برای حفظ سهم خود باید هم افزایش سرمایه دهد و هم به بخش خصوصی میدان دهد.

وزیر علوم افزود: متاسفانه بخش دولتی بعضاً قفل و ترمز صندوق‌های ضمانت پژوهش و فناوری شده‌اند در حالی که این صندوق‌ها باید پیشران بخش دانش بنیان باشند نه آنکه دست به سینه بخش دولتی بمانند.

زلفی گل گفت: برای رفع این مشکل باید در دولت چاره‌اندیشی کنیم و اگر لازم است، مصوبه‌ای در هیئت وزیران در این زمینه داشته باشیم.

کد خبر 67556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =