حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شد

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: هفت میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار معادل حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی که در اختیار منابع طبیعی بود بعد از رفع تداخل به کشاورزان باز گردانده شد.

به گزارش اگزیم نیوز، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گویی اظهار داشت: سیاست های وزارت جهاد کشاورزی بر سه محور است که شامل تثبیت مالکیت زمین، یکپارچه سازی زمین ها و حفظ کاربری زمین های کشاورزی است.

وی با بیان آنکه سنددار کردن زمین های کشاورزی در راستای تثبیت مالکیت زمین ها در حال پیگیری است، گفت: رفع تداخلات زمین های کشاورزی هم در حال انجام است در این زمینه ۱۶ میلیون هکتار زمین مشمول رفع تداخلات است که تاکنون در هفت میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی مشمول انجام شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: پیش بینی و برنامه ریزی شده است تا رفع تداخلات زمین های کشاورزی پایان امسال به اتمام برسد اما این اقدام تا سال آتی طول می کشد.

وی مقابله با خرده مالکی اراضی کشاورزی را از دیگر سیاست های جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: خرد بودن زمین های کشاورزی آثار و تبعات بسیار بدی در اقتصاد و امنیت غذایی دارد، کاهش بهره وری و افزایش هزینه تولید از دیگر تبعات خرد و کوچک شدن زمین های کشاورزی است.

افلاطونی تصریح کرد: خرده مالکی زمین های کشاورزی سبب شده تا مکانیزاسیون و استفاده از ماشین آلات برای کشاورز به صرفه نباشد، این امر هزینه های تولید در بخش کشاورزی را افزایش داده و به دنبال افزایش هزینه های تولید، توان رقابت بخش کشاورزی با بخش های دیگر اقتصاد کاسته شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: بخش کشاورزی کشور توان رقابت با بخش کشاورزی در خارج را ندارد و این امر از خرد بودن زمین های کشاورزی ایجاد شده است.

کد خبر 67569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =