صادرات یک میلیارد دلار کالا از کرمانشاه

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، گفت: در نیمه اول امسال یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۲۷ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۸۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» افزود: این میزان صادرات کالا در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۹ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۳ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف ذکر کرد.

عباس‌زاده در ادامه با اشاره به آمار ۶ ماهه واردات گمرکات استان، بیان کرد: در ۶ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۷ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۸۶ دلار کالا به وزن ۹ هزار و ۱۲۵ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۰ درصد افزایش و از حیث وزن چهار درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل و نیل ستات، الیاف فیبرنوری، قطعات کوره القایی عنوان کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

کد خبر 67604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =